یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سيدمحمد قاسمي/ يافتهرییس کمیسیون «میراث فرهنگی و گردشگری» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه‌ی این کمیسیون گفت: در جلسات قبلی کمیسیون، بعد از تقسیم حوزه‌ی کاری به 4 کمیته‌ی جداگانه، اولویت‌های کاری این کمیته‌ها مشخص شده بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرم‌آباد، "سید‌محمد قاسمی" با اشاره به تشکیل کمیته‌های «میراث فرهنگی»، «گردشگری» و «صنایع دستی» افزود: در حوزه‌ی میراث فرهنگی، مواردی از جمله بازنگری و تکمیل طرح ساماندهی عرصه و حریم قلعه‌ی فلک‌الافلاک، تهیه‌ی طرح پیشنهادی جهت فضاسازی حریم قلعه‌ی فلک‌الافلاک، پی‌گیری موضوع ثبت جهانی دره‌ی خرم‌آباد، تهیه‌ی طرح ساماندهی و ایجاد تأسیسات تفریحی رفاهی طاق پُل شکسته و همچنین تبدیل لرستان به قطب مفرغ، به عنوان اولویت‌های کاری این کمیته مشخص گردید.

وی بيان داشت: در حوزه‌ی گردشگری هم؛ تبدیل لرستان به قطب اکوتوریسم، کمک به آماده‌سازی مناطق نمونه گردشگری جهت واگذاری به بخش خصوصی، کمک به ایجاد برند در حوزه‌ی گردشگری، آموزش و تبلیغات، کمک به ایجاد تشکل‌های فعال در زمینه‌ی گردشگری و بررسی علل نیمه‌کاره ماندن طرح‌های گردشگری، مواردی بود که به عنوان اولویت‌های کاری این کمیسیون مشخص شدند.

قاسمی با تأکید بر ایجاد، ساماندهی و سازماندهی تشکل‌های فعال در حوزه‌ی صنایع دستی، اظهار داشت: کمک به معرفی و شناساندن صنایع دستی استان از طریق تبلیغات، تعامل با فعالان صنایع دستی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام هیأت‌های تجاری و همچنین پی‌گیری ایجاد بازارچه‌‌ی فروش دائمی صنایع دستی در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان اولویت‌های کاری کمیته‌ی صنایع دستی تعیین شدند.

رییس کمیسیون «میراث فرهنگی و گردشگری» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: از آنجا که هر کدام از این اولویت‌ها دارای ابعاد گسترده‌ای هستند، بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون تصمیم گرفتیم باز هم ریزتر و متمرکزتر به هر کدام از این اولویت‌ها ورود پیدا کنیم.

قاسمی افزود: از آنجا که اساس کار را در پیگیری این اولویت‌ها می‌دانیم، برای هر کدام از آن‌ها در جلسه‌ی امروز افرادی مشخص شدند که مسئولیت پیگیری و هماهنگی وظایف مشخص‌شده را به عهده دارند و هر چند وقت یک‌بار گزارش کارهای انجام شده را به مسئول کمیته و در نهایت کمیسیون «میراث فرهنگی و گردشگری» ارائه می‌کند تا معلوم شود کار در چه مرحله‌ای است و اگر خوب پیش نرفته دلیل یا دلایل مشخص آن چه می‌باشد.

وي اظهار داشت: کمیته‌هایی که به عنوان زیرمجموعه‌ی کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد مشخص شده‌اند، در عین تعامل با هم می‌توانند در صورت لزوم جلسات جداگانه‌ای هم برای پیگیری اولویت‌های کاری‌شان برگزار نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا