یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

منوچهر يوسفي- شهردار بروجرد- يافتهشهردار بروجرد گفت‌: وجود معضل ترافيك خصوصاً در ساعات پاياني روز در هسته مركزي شهر‌، موجب هدر‌رفت وقت و انرژي زيادي از شهروندان اين شهر شده و مشكلات زيادي را براي آن‌ها به وجود مي‌آورد‌.

به گزارش روابط عمومی شهرداری بروجرد، "منوچهر يوسفي" در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار كرد‌: اگر به گسترش روز‌افزون ترافيک نگاهي دقيق و آسيب‌شناسانه بياندازيم‌، مي‌توان فهرست بلند‌بالايي از علل مستقيم و غيرمستقيم اين معضل تهيه كرد كه برطرف شدن آن‌ها نیازمند برنامه‌ريزي‌هاي کوتاه‌مدت و بلندمدت با نظارت مستمر و دقيق کارشناسان امر است‌.

وي اضافه كرد‌: سيستم حمل و نقل عمومي نامطلوب و کم‌توان‌، نبودن فرهنگ استفاده از وسايل نقليه عمومي‌، خيابان‌هاي کم‌عرض و نامناسب با ترافيک روز‌، فرهنگ غلط رانندگي برخي از شهروندان‌، وجود سفرهاي غيرضروري شهري و قرار گرفتن مراکزي چون بازار در مرکز شهرها مهمترين عوامل ايجاد ترافيك به شمار مي‌روند كه حل هر کدام از اين معضلات نيازمند امکانات‌، هماهنگي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق است‌.

وي با اشاره به اين كه ارتقاء فرهنگ و افزایش آگاهی‌‌های عمومی برای رعایت قوانین و مقررات و توسعه رفتارهای صحیح ترافیکی‌، نقش مهمی در کاهش و روان‌سازی ترافیک شهر دارد‌، ادامه داد‌: بايد گفت حل چنين معضلي علاوه بر تلاش و همت مسوولان‌، نيازمند همياري و همكاري همه شهروندان است تا نتيجه‌اي مطلوب و مثمر‌ثمر در بر داشته باشد‌.

شهردار بروجرد ایجاد بسترهای لازم برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی را از دیگر راه‌کارهای کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود‌: گسترش حمل و نقل عمومی در بخش‌های مختلف همچون اتوبوس و تاکسی‌، موجب كاهش استفاده از خودروهای شخصی مي‌شود‌.

يوسفي تاکید کرد‌: یکی از راه‌‌‌های مقابله با ترافیک‌، پرداختن ویژه به حمل و نقل عمومی است. استفاده از مسیرهای ویژه برای اتوبوس‌، احداث پارکینگ عمومي از راه‌‌‌های مدیریت ترافیک است‌.

وي اضافه كرد‌: ترافیک زیاد موجب تاخیر در انجام امور شهری و کاهش بازدهی اقتصادی فعالیت‌‌‌های شهروندان‌، افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اثرات منفی بر محیط زیست و همچنین ایجاد خستگی و استرس ناشی از رانندگی در ترافیک‌‌‌های سنگین برای شهروندان می‌شود‌.

وي اجباری شدن استفاده از خودروهای عمومی برای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس‌، دانشگاه‌‌‌ها و سایر سازمان‌‌‌ها برای رفت و آمد به محل کار را در ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه‌‌ عمومی موثر دانست‌.

وي خاطر‌نشان كرد‌: پرداخت عوارض ممکن است باعث کند شدن سفرهاي درون شهري و وقت‌گير شدن براي رانندگان و به دنبال آن نارضايتي آنها شود. براي کاهش اين مشکلات‌، مي‌توان از سيستم‌‌هاي الكترونيكي و هوشمند براي پرداخت عوارض استفاده کرد‌.

وي همچنين يادآور شد‌: طراحان شهری باید از طریق پروژه‌های دقیق به ایجاد فضاي مورد نياز جديد براي ساماندهي ترافيک بپردازند البته طراحي و اجراي اين طرح‌ها به اطلاعات دقيق و تجزيه و تحليل آنها و بودجه كافي نياز دارد‌.

شهردار بروجرد توزيع مناسب و برابر امکانات در نقاط مختلف شهر را عاملي مهم در کاهش بار ترافيک در نقاط پر ازدحام شهر دانست و عنوان كرد‌: کليه‌ امکانات رفاهي و شهري در مناطق مختلف شهر بايد به صورت يکسان توزيع شود‌.

وي اضافه كرد‌: مطالعه و بررسي مناطق مختلف شهر از جهت تغييراتي که براي کنترل ترافيک در هر منطقه مورد نياز است و مشخص کردن کوتاه مدت يا بلندمدت بودن ايجاد اين تغييرات‌، بسيار ضروري است.

شهردار بروجرد در خصوص اصلاح وضعيت چهار‌راه اوستا و نصب چراغ فرمان و راهنما در اين مكان‌، گفت‌: خيابان‌هاي تختي و اوستاي شمالي و جنوبي به عنوان راه‌هاي شرياني درجه يك درون شهري‌، در محل چهار‌راه اوستا با يك‌ديگر تلاقي داشتند و بار ترافيكي اين خيابان در يك دور برگردان با عرض زير 10 متر تخليه مي‌شد كه موجب بروز برخي تصادف‌ها در اين محل مي‌گرديد‌.

يوسفي اظهار كرد‌: در گذشته اين چهار‌راه مسدود شده بود بنابراين خودروهايي كه از خيابان اوستا شمالي وارد خيابان تختي مي‌شدند‌، ناچار بودند براي ورود به سمت ميدان تختي در دور برگرداني كه در حدود 100 متر بالاتر از چهار‌راه تعبيه شده بود‌، دور بزنند كه با توجه به حجم بالاي ترافيك در اين خيابان‌، بعضاً موجب بروز تصادفاتي مي‌شد‌.

وي اضافه كرد‌: به منظور رفع اين معضل‌، جلسه‌اي با حضور كارشناسان شهرداري و شوراي ترافيك برگزار و مقرر گرديد نسبت به اصلاح چهار‌راه اوستا اقدام شود‌.

يوسفي افزود: با اصلاح چهار‌راه و نصب چراغ فرمان و راهنما در اين مكان ، مشكلاتي كه در گذشته وجود داشت مرتفع شده و موجب تاًمين رضايت رانندگان و شهروندان ساكن در اين منطقه از شهر بروجرد گرديد‌.

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا