یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرتضي ولي‌پوري فرماندار خرم‌آباد / يافتهفرماندار خرم‌آباد در كارگروه ثبت وقايع حياتي اين شهرستان بر اهميت ثبت به هنگام وقايع حياتي تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري خرم‌آباد، "مرتضي ولي‌پوري" در نشست اعضاي اين كارگروه بر اهميت ثبت به هنگام وقايع چهارگانه حياتي(تولد، وفات، ازدواج و طلاق) تاكيد و خواستار تسهيل مراحل ثبت اين وقايع از جانب دست اندركاران و مسوولان شد.

وي بيان داشت: ثبت وقايع حياتي به دليل نقشي كه اين موضوع در مسائل اقتصادي، اجتماعي، عمراني، سياسي و ساير موارد دارد بسيار حائز اهميت است.

فرماندار خرم آباد ثبت وقايع ولادت، وفات، ازدواج و طلاق و اعلام به موقع آن به مسوولان ذي‌ربط جهت برنامه‌ريزي در سطح كلان جامعه را لازم و ضروري بر شمرد و اذعان نمود ارائه آمار دقيق وقايع حياتي مي‌تواند در تحليل مسائل اجتماعي و برنامه‌ريزي جهت ارائه خدمات لازم به شهروندان در حال و آينده بسيار كارساز و موثر باشد.

ولي‌پوري در بخش ديگر از سخنان خود اذعان نمود: از مراكز بهداشت در سطح روستاها و بخش‌ها خواسته شده است كه ضمن ثبت به موقع وقايع حياتي ضمن همكاري با دهياران، موارد را در زمان مقرر خود به بخشداري‌ها اعلام و بخشداران بخش‌هاي تابعه نيز اين اطلاعات را به موقع در اختيار ادارات ثبت احوال قرار دهند.

همچنين رييس ثبت احوال خرم‌آباد نيز با اعلام آماري از وضعيت ولادت و فوت ثبت شده در شهرستان خرم‌آباد طي 8 ماهه سال 92 و مقايسه آن با مدت مشابه در سال 91 اعلام داشت: طي 8 ماهه سال 91 كل ولادت‌هاي ثبت شده 6788 مورد بوده كه تعداد 6467 مورد آن در مهلت قانوني ثبت گرديد‌.

"هوشنگ شفيعيان" اظهار كرد: ميزان ولادت ثبت شده در مدت مشابه سال 92 تعداد 6868 مورد است كه 6680 مورد آن ثبت شده و ميزان رشد درصد مهلت موارد ثبت تا يك سال در مجموع امسال نسبت به سال گذشته 2.4 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

وي ميزان وفات ثبت شده در مدت 8 ماهه نخست سال 91 در شهر خرم‌آباد را 1655 مورد و موارد ثبت در زمان مقرر آن را 1494 مورد و موارد فوت در مدت مشابه سال 92 را 1585 مورد و تعداد موارد ثبت شده آن را 1464 مورد ذكر نمود كه ثبت وفات در زمان مقرر در 8 ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.6 درصد افزايش داشته كه بيش از نرم كشوري سازمان ثبت احوال است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا