یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دومین کمیته شهرستانی بیماری ایدز در مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت خرم‌‌آباد، در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان ادارات مختلف استانی و شهرستانی برگزار شد مواردی در خصوص راه های پیشگیری و کنترل هر چه بهتر این بیماری به تصویب رسید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد در این جلسه همکاری و هماهنگی درون بخشی را یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در راه پیشگیری و کنترل این بیماری دانست.

دکتر "جواد عموزاده" با اشاره به عواملی که می‌تواند بر شیوع بیماری ایدز تأثیرگذار باشد اقدامات مهمی که در این خصوص باید صورت گیرد را عنوان کرد.

وی در این باره گفت: اهدافی که ما در این راستا به دنبال آن هستیم شامل اطلاع‌رسانی و آموزش برای عموم مردم، جلب نظر سیاستگذاران این برنامه و افزایش همکاری بین بخشی، معرفی دستاوردها و چالش‌های این برنامه، جلب مشارکت انجمن‌های غیردولتی و جلب حمایت مردم می‌باشد.

عموزاده همچنین در خصوص بیماری ایدز عنوان کرد: ایدز بیماری است که تا کنون درمانی برای آن کشف نشده است و سالانه خسارات زیادی را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به جوامع وارد می‌کند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: مهم‌ترین برنامه ما در این راستا آموزش و اطلاع‌سانی برای عموم مردم است کمااین که از نهم تا شانزدهم آذرماه از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان هفته اطلاع‌رسانی در خصوص این بیماری نامگذاری شده است.

وی افزود: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در مورد ایدز با عنوان انجام به موقع آزمایش، تشخیص زودتر و درمان بهتر خود موید اهمیت موضوع پیشگیری و تشخیص به موقع است.

عموزاده در ادامه به برنامه های مرکز بهداشت خرم‌آباد در این باره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما واحدی را به عنوان واحد مشاوره بیماری های رفتاری داریم که در دو منطقه‌ی دره گرم و گلدشت مستقر هستند. ضمن این که دو پایگاه دیگر نیز در مناطق کوی علی‌آباد و گل سفید مشغول به کار می‌باشند تا مراجعین به راحتی بتوانند به کارشناسان ما دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص نحوه‌ی ارائه خدمات در این واحدها ابراز داشت: ما در این واحدها علاوه برکار مشاوره توسط کارشناسان مربوطه، ویزیت بیماران و روند بیماری را پایش و کنترل می‌کنیم.

سرپرست مرکز بهداشت خرم آباد افزود: علاوه بر این موارد ما یک پایگاه متادون‌تراپی داریم که در این راه برنامه‌های ویژه‌ای را برای درمان و مشاوره‌ی معتادین به صورت رایگان انجام می‌دهند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با همکاری بیش‌تر بین ادارات ذی‌ربط از جمله اداره زندان‌ها، صداوسیما، هلال احمر و سایر ادارات بتوانیم دامنه‌ی فعالیت‌ها و اطلاع‌رساني را بیش‌تر کنیم.

جلسه ايدز, شكه بهداشت, خرم‌ آباد, يافته

 

 

 

 

 


 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا