مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد گفت: در حال بررسی‌های اولیه هستیم که بتوانیم خودروهای "ون" را جایگزین اتوبوس در خیابان‌های خرم آباد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یافته، محمد فتحی بیرانوند اظهار داشت: ناوگان اتوبوس‌رانی خرم‌آباد کمبودی ندارد و به دلیل استقبال اندک مردم، به‌طور روزانه 4 اتوبوس این ناوگان در استراحت است.
وی همچنین به توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در سال‌های قبل مشارکت اشخاص با دولت صورت می‌گرفت و شخص 17.5 درصد از پول اتوبوس را پرداخت می‌کرد و دولت نیز 82.5 درصد مابقی را پرداخت می‌نمود اما اکنون دولت هیچ‌گونه پولی بابت خرید اتوبوس پرداخت نمی‌کند و اتوبوس را به‌صورت تمام قسط به بهره‌بردار می‌دهد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه بخش خصوصی با این شرایط ورود پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از موانع و مشکلات ما برای توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی خرم‌آباد همین موضوع است.
فتحی بیرانوند در بخشی از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی خرم‌آباد در تمامی مسیرهای سطح شهر فعال نیست و چه برنامه‌هایی در این زمینه‌دارید، تصریح کرد: بنا به شرایط توپوگرافی و شیب تندی که خرم‌آباد دارد امکان فعالیت در تمامی مسیرهای شهر وجود ندارد.
وی اظهار داشت: خرم‌آباد یک شهر طولی است و معابر کم‌عرضی دارد و امکان تزریق اتوبوس بیشتر را ندارد چراکه اگر در مسیرهایی همانند خیابان مطهری مسیر تعریف کنیم قطعاً با ترافیک سنگین و نارضایتی مردم در این زمینه مواجه می‌شویم.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه بایستی ناوگان مسیرها را به سمت خودروهای ون سوق بدهیم، تصریح کرد: در حال بررسی‌های اولیه هستیم که بتوانیم این ناوگان را در خرم‌آباد توسعه دهیم.