روابط عمومی‌های بی‌سواد و بدون تجربه و رسانه‌های بی‌تدبیر که شاید به کشور ضربه بزنند!
گاهی یک مدیر روابط عمومی به دلیل عدم داشتن تخصص و سواد لازم و مرتبط یا عدم تجربه ممکن است ناخواسته به آن نهاد یا حتی وجهه کشور آسیب وارد کند.
روابط عمومی باید همیشه در فضای مجازی و افکار عمومی و رسانه بیدار و هوشیار باشد.
در جریان انتشار تصویر مربی مرد در بازی‌های کبدی به دلیل بی‌تجربگی و بی‌سوادی روابط عمومی وزارت ورزش و فدراسیون و حتی وزارت امور خارجه رسانه‌های بدون تدبیر و بی‌سواد از سوژه‌ای که ممکن است به جایگاه اجتماعی حتی اعتقادی کشور ضربه بزند استفاده کرده و روی موج زرد سوار شوند.
یعنی هم روابط عمومی بی‌سواد و فشل و هم رسانه بی‌فکر به‌راحتی می‌توانند کشور را مورد تمسخر جهان قرار دهند و تصور می‌کنند کارشان حرفه‌ای بوده است.
سوژه فوق یک مورد در سطح صفحه ورزشی بوده نه چیزی که به فاجعه ملی تبدیل شود و اصلاً ارزش خبری ویژه‌ای نداشته است. ما در ورزش آن‌قدر فساد و بی مدیریتی و بی‌فرهنگی داریم که بهتر است به آن پرداخته شود.
این یعنی شکست روابط عمومی و رسانه چرا که آن‌ها نمی‌دانند رسانه حرفه‌ای تیتر یکش را روی دغدغه عمومی- سیاسی- اقتصادی و روز کشور متمرکز می‌کند و مصلحت کشور را برای توسعه در نظر می‌گیرد.
سید هادی کسایی‌زاده