رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کشت و صنعت لرستان ظرفیت جهانی دارد.
به گزارش یافته، " کوروش ساکی" در جلسه هم‌اندیشی و تعامل با مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت لرستان گفت: خوشبختانه در این مجتمع ظرفیت‌ها و امکانات خوبی وجود دارد. دکتر ساکی عنوان کرد: با پتانسیلی که در اینجا وجود دارد اگر یک تفکر خوب وجود داشته باشد می‌توان با هدایت و حمایت درست آن یک مرکز بین‌المللی ایجاد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی دهکده‌ی سلامت در این منطقه را ایده‌ای فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: مجموعه‌ی کشت و صنعت لرستان فضای بسیار مناسبی برای پیاده کردن این برنامه دارد. وی ادامه داد: برای عملی شدن این برنامه باید پیش‌بینی‌ها و مطالعات لازم به‌خوبی صورت گیرد و پس از آن برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گیرد.
دکتر ساکی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌هایی از این دست باید دو عامل فضا و تفکر مناسب وجود داشته باشد. وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی در مجتمع کشت و صنعت لرستان گفت: برای این کار یک مرکز کشت و صنعت تخصصی موردنیاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: این مرکز آزمایشگاه خاص و نیروی متخصص می‌خواهد. دکتر ساکی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان را پشتوانه‌ای مناسب برای راه‌اندازی این مرکز قلمداد کرد و گفت: سود و بهره‌ی این قبیل کارها در نهایت متوجه مردم استان لرستان خواهد شد و برای این کار سازمان‌های ذی‌ربط باید امکانات خود را وارد کار کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین نحوه‌ی اتصال و تعامل دو مجموعه را مهم دانست و گفت: برای همکاری دوطرفه باید ابتدا تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شود که در آن نوع و نحوه‌ی تعامل دو مجموعه با همدیگر مشخص شود. دکتر ساکی در ادامه در مورد راه‌اندازی مرکز درمانی بین‌راهی خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم که تا حد امکان بتوانیم برای راه‌اندازی این مرکز همکاری داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان ابراز داشت: برای انجام این‌گونه برنامه‌ها استفاده از تجربیات و دانش متخصصین اجتناب‌ناپذیر است و بدون این مهم موفقیت به دست نخواهد آمد.

دهکده سلامت در لرستان راه‌اندازی می‌شود