مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از اجرایی شدن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و مؤسسات دولتی استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مهرداد فتحی بیرانوند" با بیان این خبر اظهار داشت: در خصوص اجرایی شدن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و در راستای نهادینه نمودن یک رفتار محیط زیستی و سلامت‌محور و در جهت ایجاد هوای سالم، کاهش بار ترافیک و ایجاد روحیه نشاط و شادابی به دستور استاندار محترم و محیط زیستی لرستان همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها و مؤسسات دولتی موظف‌اند که طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را در محل کار خود برگزار نمایند.
وی ضمن تأکید براین موضوع که طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، یک پویش محیط زیستی و اجتماعی است که به بهبود شاخص‌های توسعه سرمایه‌های اجتماعی کمک می‌کند، اظهار داشت: تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به انسان‌محوری و اشاعه حمل‌ونقل عمومی یکی از راه‌های تحقق شهر سالم است و راه نجات سکونت‌گاه‌های انسانی از خطر آلودگی هوا، ترافیک و کم‌تحرکی شهروندان و ازدحام صوتی، کاهش تردد خودرو است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان افزود: به همین منظور مقرر گردید این کار ابتدا با حضور همه اعضای شورای اداری استان در شهرستان خرم‌آباد به اجرا درآید.
فتحی بیرانوند بیان نمود: با توجه به دستور استاندار محترم در روزهای سه‌شنبه کارکنان دستگاه‌های و ارگان‌های دولتی نباید از پارکینگ‌های ادارات استفاده نمایند و در این روز بهتر است از وسایل نقلیه عمومی و همچنین وسایل پاک نظیر دوچرخه و ... استفاده نمایند.