نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برآورده کردن مطالبات مردم لرستان، 10 نماینده کافی است.
به گزارش یافته به نقل از ایسنا، "محمد بیرانوندی" در مجلس دهم با بیان اینکه سال گذشته دولت پیشنهاد داده که نماینده‌ای به الشتر اضافه شود و عنوان حوزه انتخابیه به حوزه خرم‌آباد، چگنی و الشتر تغییر کند، افزود: در این راستا سه پیشنهاد به کمیسیون شوراها داده‌ایم.
وی اضافه کرد: پیشنهاد اول اینکه با توجه به گستره استان از میان 40 نماینده‌ای که قرار است به استان‌ها داده شود یک نماینده را به حوزه انتخابیه خرم‌آباد اضافه کنند، دوم اینکه به هیچ‌وجه موافق الحاق سلسله به خرم‌آباد نیستیم، پیشنهاد سوم این است که به جای یک نماینده، دو نماینده به استان دهند یکی برای خرم‌آباد و دیگری برای شهرستان سلسله باشد.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون شوراها نظرات را جویا خواهد شد و سپس رأی‌گیری در آنجا انجام می‌شود.
عضو فراکسیون امید افزود: بهتر است برای خرم‌آباد یک نماینده و برای شهرستان سلسله نیز یک نماینده در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به مزیت اضافه شدن یک یا دو نماینده به لرستان گفت: هر چه تعداد نمایندگان بیشتر باشد قدرت استان افزوده می‌شود و برای سوال از وزیر و برآورده کردن مطالبات مردم استان، 10 نماینده کافی است.
بیرانوندی عضو شورای فرهنگ عمومی استان‌ها در خصوص اینکه برخی نمایندگان استان نیز موافق این موضوع هستند که یک نماینده به مرکز لرستان اضافه شود، تأکید کرد: این موافقت باید در نامه‌ای که قرار است تقدیم کمیسیون شورا کنیم به‌صورت عملی اعلام شود.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی یادآور شد: با اضافه شدن یک یا دو نماینده در بحث مطالبات دیگر نیاز به کمک گرفتن از نمایندگان سایر استان‌ها نیستیم و قطعاً وزن استان بالا می‌رود و مطالبات مردم پیگیری می‌شود.