چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و خوزستان در تابستان ۹۶ بالاترین نرخ بیکاری را داشته و لرستان با 12.1 درصد در ردیف هشتم استان‌های کشور قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در گزارش جدید مرکز آمار ایران استان‌های گیلان با 9.2 درصد، مرکزی با 8.2 درصد و سمنان با 7.1 درصد هم کمترین نرخ بیکاری را دارند.
بر اساس این گزارش استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و خوزستان در تابستان سال 96 بالاترین نرخ بیکاری را به میزان 18.3 درصد، 18 درصد و 14.9 درصد داشته‌اند و لرستان با 12.1 درصد در ردیف هشتم استان‌های کشور قرار گرفت، این در حالی است که لرستان در زمستان 95 نرخ 12.8 درصد (رتبه 15 بیکاری کشور) را داشت.
بررسی آمارها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان لرستان در بهار 96 نرخ 11.8 درصد ( رتبه پانزدهم) کشور بود.
 
آمار پر ابهام
در دو سال گذشته آمارهای اعلام شده در خصوص کاهش نرخ بیکاری در لرستان، انتقادات بسیار زیادی را به دنبال داشته و برخی اعتقاد به آمار سازی دارند. این انتقاد حتی از جانب استاندار جدید لرستان هم اعلام شد. موسی خادمی 5 مهرماه 96 در جلسه کارگروه اشتغال استان خواستار بررسی این موضوع شد که چرا آمار ایجاد ۲۵ هزار شغل جدید در لرستان با آمار واقعی این حوزه، ۱۵ هزار شغل تفاوت دارد؟
 این در حالی است که گروهی نیز معتقدند کاهش نرخ بیکاری در لرستان به دلیل مهاجرت نیروی کار به استان‌های دیگر است و عملا" برای کاهش نرخ بیکاری اتفاق خاصی در لرستان نیفتاده است.
در هر حال، این آمار دردی را از واقیعت‌های جامعه بیکار ما درمان نمی‌کند و انتظار می‌رود که متولیان استان به‌طور شفاف به این ابهامات پاسخ دهند.


 
خاطرنشان مي‌سازد اطلاعات و آمار کلی نرخ بيكاري کشور در تابستان 1396 از طریق سایت مرکز آمار ایران قابل‌دستیابی است.