استاندار لرستان گفت: اگر شهردار جدید دارای تجربه و از جنس عمران نباشد، حکمش را صادر نمی‌کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند ظهر امروز در مراسم آغاز به کار پنجمین شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: اعضای جدید شورا ضمن این‌که می‌بایست وحدت داشته باشند، منافع خرم‌آباد را باید خط قرمز قرار دهند.
وی با بیان این که این مهم خواسته مردم است، خاطرنشان ساخت: متأسفانه در استان لرستان، خط قرمز منافع وجود ندارد ولی باید وجود داشته باشد که همه ما به آن احترام بگذاریم.
استاندار لرستان از حق شهر خرم‌آباد گذر نکنید، خاطرنشان ساخت: یک فرد ‌باتجربه و از جنس عمران و آبادانی را به‌عنوان شهردار انتخاب کنید.

بازوند با بیان این که اگر شهردار منتخب دارای صلاحیت و باتجربه نباشد، از صدور حکمش که توسط وزیر محترم کشور صادر می‌شود، جلوگیری خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: یحیی عیدی بیرانوند به‌عنوان شهردار خرم‌آباد، کارهای خیلی خوبی برای این شهر انجام داده است.
استاندار لرستان با اشاره به این که شورای شهر خرم‌آباد دارای چالش‌های بزرگی است، افزود: از بین ۱۲۸ هزار واحدهایی که در خرم‌آباد داریم فقط حدود ۹ درصد عوارض نوسازی پرداخت می‌کنند که این مشکل باید برطرف شود.
بازوند با بیان این که اعضای شورا برای این چالش‌ها باید وقت بگذارند، تصریح کرد: لزومی ندارد شوراها خودشان را درگیر مسائل سیاسی کنند ضمن این‌که اگر خط و خطوط سیاسی دارند آن را بیرون از شورا باید بگذارند.
وی با اشاره به این که شوراها از امروز متولی موجود زنده‌ای به نام شهر هستند، اظهار داشت: اگر شورا برای شهر برنامه‌ای نداشته باشد، پایه هرج‌ومرج آغاز می‌شود.
استاندار لرستان با تأکید بر این که شهر باید مهندسی اجتماعی داشته باشد، خاطرنشان ساخت: شهری که مهندسی اجتماعی دارد قطعاً امنیت مطلوبی را به همراه خواهد داشت.
بازوند گفت: اگر نظم وجود نداشته باشد امنیت هم وجود ندارد اما اگر امنیت صورت گرفت، بستر توسعه نیز فراهم می‌شود.
وی همچنین با بیان این که یکی از عوامل مهاجرت، زندگی کمّی است و علتش نبود زندگی کیفی است، اظهار داشت: وقتی کسی نتواند برای ساخت‌وساز منزلش تصمیم بگیرد، یعنی در خوابگاه زندگی می‌کند!
استاندار لرستان گفت: زندگی کیفی بدین معناست که هر خانواده بتواند مکان، نحوه ساخت و... را خودش تصمیم بگیرد و با توجه به نیازهایش بتواند زندگی راحتی داشته باشد.
بازوند در بخشی از سخنان خود با اشاره به مزیت‌ها و پتانسیل‌های شهر خرم‌آباد، گفت: اعضای جدید شورا از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و مبادا فرصت سوزی نمایند چراکه در استان ما فرصت سوزی‌های زیادی صورت گرفته و این کار نباید مجدد صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند بایستی از گروه‌های عمرانی و اجتماعی کمک بگیرند.
استاندار لرستان همچنین با بیان این که گردشگری شدن خرم‌آباد و انتخاب به‌عنوان 7 شهر گردشگری به‌راحتی به دست نیامده است، افزود: از بین ۱۳۰۰ شهر در کل کشور، یک شهر انتخاب می‌شود که از کلان‌شهرها هم نباشد و این نشان می‌دهد تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

خبر و عکس: مصطفی باقری/یافته