در پی جوابیه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مطلب پایگاه خبری یافته در مورد تخریب بافت فرسوده و تاریخی و مطالب مطرح شده بر علیه شهرداری در جوابیه مذکور لازم دیدیم نکاتی را به اطلاع فعالان مجازی و شهروندان عزیز برسانیم:
همانطور که مستحضرید کلیه تملک ها و تخریب هایی که توسط شهرداری و سازمانهای ذیربط انجام می گردد بر اساس طرحهای مصوب شهری بوده که این طرحها پس از تصویب کمیسیون ماده 5 و تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری جهت اجرا به شهرداری ابلاغ می شوند.
در جلسات تشکیل شده برای تصمیم گیری در مورد کلیه این طرحها میراث فرهنگی و نمایندگان تام الاختیار با حق رأی در جلسات حضور داشته و در تصویب یا عدم تصویب نقش اساسی و مبنایی دارند.
در ادامه نیز باید گفت که بافت تاریخی شهر در سال ۸۸ تصویب و ابلاغ گردیده و طرح خیابان ۳۶ متری حافظ نیز در سال 91 با حضور کارشناسان و مدیر محترم سازمان میراث فرهنگی تصویب شده و هیچگونه مخالفتی از سوی آن دستگاه محترم صورت نپذیرفته است.
 اکنون با گذشت بیش از 5 سال از تصویب طرح و اجرای 50 درصد کار، میراث فرهنگی متوجه تاریخی بودن مسیر خیابان شده‌اند. این در حالی است که زمان تصویب این طرح شهرداری به دو دلیل مهم؛ 1(دوتکه کردن محله و برهم خوردن انسجام محله 2) هزینه زیاد اجرایی طرح؛ شدیدا" مخالف طرح بوده است.
در پایان اذعان می‌دارد با توجه به مصوبات و همچنین اجرای بخش بزرگی از پروژه مذکور، شهرداری راهی جز ادامه کار (در خصوص خیابان حافظ) ندارد مگر با تصویب طرحی دیگر و ابلاغ آن به شهرداری که این نیز باعث ابتر ماندن خیابان 36 متری و نارضایتی اهالی آن محدوده خواهد شد.
 همچنین شهرداری خرم‌آباد اعلام می‌دارد در صورت اثبات خرید ملک یا املاکی خارج از مسیر قانونی و انجام هرگونه تخلف توسط کارکنان شهرداری با شخص خاطی برخورد قانونی خواهد کرد.

                                                                                                                                               روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری خرم‌آباد



مطلب مرتبط:

جوابیه میراث فرهنگی لرستان به مطلب یافته:

شهرداری که دم از نداشتن بودجه می‌زند، چطور بودجه تخریب اراضی تاریخی را تأمین می‌کند