مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ضرورت ساماندهی منابع انسانی گفت: کیفیت‌بخشی به آموزش و تخصصی کردن آموزش در دوره ابتدایی از جمله راهکارهای ساماندهی منابع انسانی است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "خدا نظر دریکوند" در جلسه کمیته برنامه‌ریزی، ایجاد تعادل بین نیاز مدارس با منابع انسانی را یک هنر مدیریتی برشمرد و افزود: مدیران باید بتوانند از منابع انسانی وجود خود با رعایت اولویت‌ها بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.
وی به وجود 579 نیروی مازاد در مناطق و شهرستان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: راهکارهایی تدوین‌شده تا از این نیروها متناسب با تخصص و رشته آن‌ها درجاهای موردنیاز استفاده شود.
دریکوند کیفیت بخشی به آموزش، برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی، راهنمای تعلیماتی، مراقبین سلامت و بهداشت مدارس، نظارت بالینی در مدارس و تخصصی کردن دوره ابتدایی را از جمله این راهکارها برشمرد و افزود: برای جبران کسری نیروهای آموزشی، مقرر شده تا مدیران و معاونین مدارس از 2 تا 6 ساعت به تناسب تعداد ساعات هر درس در هفته به تدریس در رشته شغلی خود بپردازند.
دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که در مناطقی که نیروی مازاد در رشته‌ای وجود داشته باشد به‌کارگیری نیروی حق‌التدریس در آن رشته ممنوع می‌باشد و ادامه داد: بر اساس سیاست تفویض اختیار وزارت به استان‌ها مدیریت منابع مالی و انسانی عملاً به استان‌ها واگذارشده و چنانچه در این خصوص درست مدیریت نشود خود استان‌ها با چالش و مشکل جدی مواجه خواهند شد.
 علی عبدی پور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش لرستان هم در این جلسه به تشریح راهکارهای تدوین شده پرداخت و گفت: سقف کلاس و ساعات مناطق و شهرستان‌ها به‌دقت احصاء و به آن‌ها ابلاغ شده است.
خیراله خیرایی دبیر کمیته برنامه‌ریزی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه افزایش پوشش تحصیلی را در دوره‌های مختلف یک سیاست راهبردی عنوان کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید از حق ادامه تحصیل محروم بماند.
 وی در ادامه نظارت بالینی در مدارس را یک راهکار برای ساماندهی نیروهای مازاد عنوان کرد و گفت: نظارت بالینی دقیق بر امور تحصیلی دانش‌آموزانی که ضعف درسی دارند از جمله مواردی است که در بهره‌وری بهتر از نیروهای مازاد مؤثر است.