علی کردی نخبه جوان بروجردی با ثبت ده‌ها اختراع بین‌المللی در اوج محرومیت‌ها با بیماری ام‌اس خود می‌سازد و محروم از اولین امکانات زندگی همچون خانه‌ای کوچک است.
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل تسنیم ، "علی کردی" نخبه جوان بروجردی بیش از 9 اختراع را در زمینه‌های مختلف باوجود مبتلا بودن به بیماری ام‌اس ثبت کرده و دارای تقدیرنامه و عناوین مختلفی به‌عنوان بیمار موفق انجمن ام‌اس کشور، رتبه سوم جشنواره خوارزمی کشور، رتبه اول جشنواره قلم کشور، گواهی ثبت چندین اختراع کاربردی، پژوهشگر و کارآفرین برتر سطح سه بنیاد ملی نخبگان جوان برتر، تقدیرنامه‌های دانشگاهی و علمی متفاوت و دکتری کارآفرینی از سارمان استاندار اروپا است.

این نخبه جوان بروجردی که پیش‌ازاین خبرگزارش تسنیم در گزارشی با عنوان «بیمار بروجردی "ام‌اس" را به‌زانو درآورد» به شرح فعالیت‌ها و موفقیت‌های وی پرداخته بود متولد سال 70 است و بارها از سوی رسانه‌های مختلف از وی گزارش و فیلم تهیه‌شده و همین چند شب پیش دریکی از بخش‌های خبری تلویزیون نیز گزارشی از فعالیت‌ها و محرومیت‌هایی که وی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند پخش شد تا شاید این گزارش تصویریِ گویا بهانه‌ای باشد برای حضور استاندار و هیئت همراه در منزل این نخبه جوان بروجردی.
خانه‌ای قدیمی و رو به تخریب دریکی از محلات قدیمی بروجرد میزبان استاندار لرستان و هیئت همراه می‌شود. مادرش از همان بدو ورود با غصه‌هایش به ما فهماند فرزند نخبه‌اش حقش بیش از این‌ها بوده اما گرفتار مریضی و دارایی‌هایی شده که اینک مجبور است با آن‌ها بسازد.

دست‌خالی خانواده علی کردی نتوانسته وی را از رسیدن به مقاصد علمی نالمید و دل‌خسته کند تا بهترین مخترع کشور شناخته شود و به قول خودش با ضایعات آهن توانسته دستگاهی برای تولید لباس بیمارستانی درست کند که تعجب و تحسین همگان را به خود واداشته است.
از بی‌مهری‌های مسئولانی می‌گوید که دسته‌دسته آمدند و از اختراعات او دیدن کردند و تحسین و تشویق اما حمایت نکردند. به قول خودش از مسئولان هیچ‌چیز نمی‌خواهد فقط می‌خواهد از وی و اختراعاتش حمایت کنند تا بتواند آن‌ها را به تولید انبوه رسانده و اشتغال‌زایی برای خود و جوانان دیگر به وجود آورد.
مادرش اما نگرانی‌هایش از جنس دیگری است، خانه‌ای کرایه‌ای که درودیوارش رو به تخریب است و صاحب‌خانه به آن‌ها گفته تخلیه کنید؛ مادر نگران است که اگر بخواهند تخلیه کنند به کجا باید پناه ببرند؟ آن‌ها در کمال عزت‌نفس و بزرگ‌منشی زندگی ساده‌ای را داشته‌اند و نمی‌خواهند تحت حمایت هیچ نهادی باشند اما بیماری فرزندان این خانواده دیگر پولی برای آن‌ها باقی نگاشته است که کفاف خانواده را دهد.

بارها مسئولان آمدند و رفتند و وعده حمایت دادند اما نشد که نشد. حالا استاندار در این دیدار قول می‌دهد مشکلات آن‌ها را خود شخصاً پیگیری نماید. علی جوان و نخبه است نیاز دارد تا نهادهای مختلف از وی حمایت کنند به قول خودش بارها سر همین دارایی‌هایش در بیمارستان‌ها خجالت کشیده و غرورش را له کرده‌اند. چیز زیادی نمی‌خواهد؛ حمایت مسئولان از طرح‌هایش تا کارآفرینی کند.حالا منتظریم ببینیم این بار اقدام استاندار لرستان برای نخبه جوان بروجردی چه خواهد بود.