رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان لرستان گفت: مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها، مناسب نیست زیرا نمایندگان مجلس عناصر سیاسی هستند.
http://yaftenews.ir/images/94/94-5/malekshahi.JPGبه گزارش یافته، الله‌یار ملکشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان، اظهار داشت: در استان لرستان هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها تشکیل شده و با همکاری فرمانداری‌ها هیات های نظارت در شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شده است.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراحل قانونی مطابق جدول زمان‌بندی‌شده طی شده و طی خواهد شد، بیان کرد: اگر کاندیدایی در هیات نظارت بخش رد صلاحیت شود، می‌تواند به هیات نظارت شهرستان همان‌جا شکایت کند، البته نظر هیات نظارت شهرستان قطعی خواهد بود.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان لرستان ادامه داد: نظر هیات عالی نظارت استان در خصوص رسیدگی به اعتراضات بررسی صلاحیت‌ها قطعی است و هیات های نظارت لیست کاندیداهای تایید صلاحیت شده به فرمانداران و هیات های اجرایی ابلاغ می‌کنند و در زمان مقرر به تبلیغات می‌پردازند.
ملکشاهی با بیان اینکه در شهرهایی که شورای 9 و 7 نفره دارند انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند، متذکر شد: حدود 9 هزار نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندید شده‌اند و بررسی صلاحیت این تعداد کاندیدا سخت خواهد بود.
وی افزود: بررسی صلاحیت کاندیداها نهاد مستقلی مانند شورای نگهبان را می‌خواهد، به نظر من قانون انتخابات نیاز به اصلاحات دارد و موانع دیگری نیز وجود دارد، برای مثال هیات های اجرائی و هیات های نظارت به تفاهم نرسند، مشخص نیست که چه کار باید کرد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان لرستان با بیان اینکه هزینه‌هایی که کاندیداها انجام می‌دهند باید شفاف‌سازی شود، گفت: به نظر من مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها، مناسب نیست زیرا نمایندگان مجلس عناصر سیاسی هستند، البته نظر من این نیست که حتما شورای نگهبان بر انتخابات شوراها نظارت کند، بلکه باید نهادی را برای نظارت بر شوراها تعیین کرد.