مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: با اجرای سند اشتغال استان زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد ۲۴ هزار و ۵۴۱ نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی آشتاب" با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۲ جلسه کارگروه اشتغال و ۱۳ جلسه کمیته‌های کارشناسی مرتبط با کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تشکیل شده است، اظهار داشت: خروجی جلسات کارگروه اشتغال تصویب ۸۴ مصوبه پیرامون مباحث مربوط به اشتغال و طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوده است.
وی تصریح کرد: در راستای کمک و تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری در منطقه، دبیرخانه کارگروه اشتغال در سال ۹۴ اقدام به شناسایی و پس از آن تهیه و تدوین مجموعه‌ای از مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و در ادامه ابلاغ به دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط کرد تا نقش مطلوبی را در افزایش فعالیت‌های اقتصادی استان ایفاء کند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان داشت: همچنین در این راستا کارشناسان این اداره کل اقدام به تهیه و تدوین ۱۶ برنامه عملیاتی-تخصصی ویژه توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان لرستان بر اساس مزیت‌های نسبی و رقابتی استان و همچنین مقتضیات بومی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی کردند.
آشتاب افزود: از جمله این اولویت‌بندی‌های در لرستان حوزه‌های مربوط به کشت زعفران، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشت محصولات گلخانه‌ای، توسعه باغات، بسته‌بندی حبوبات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع‌دستی نظیر قالیبافی، فرآوری و توسعه صنعت سنگ، پرورش مرغ و بوقلمون بومی و محلی و سایر ماکیان، پرورش و پرواربندی انواع دام، پرورش ماهیان سرد آبی و پرورش زنبورعسل بود.
وی با تاکید بر اینکه سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان در سال ۹۵ با رویکرد برنامه و پروژه محوری و همچنین تعیین و تعریف وظایفی برای اغلب بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در طی مدت ۴ ماه تدوین شد، ادامه داد: این سند با حضور مدیران کل و بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بانک‌های عامل جمعاً بااعتباری معادل ۳۷ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال و با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار و ۶۸۱ نفر تهیه و تنظیم و در کارگروه اشتغال به تصویب نهایی رسید.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان تصریح کرد: در این سند سهم و تعهد همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بخش‌های مختلف اقتصادی، شهرستان‌های تابعه و بانک‌های عامل به تفکیک و بر اساس منابع سه‌گانه سرمایه‌گذاری اعم از منابع بانکی با اعتبار ۲۱ هزار و ۲۳۸ هزار میلیارد ریال، منابع دولتی با اعتبار ۹ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال و بخش خصوصی با اعتبار ۶ هزار و ۵۲۴ پیش‌بینی شده بود.
آشتاب گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مأخوذه از طریق سیستم بانکی و با احتساب منابع دولتی و بخش خصوصی از ابتدای سال ۹۵ لغایت ۱۵ اسفندماه ۹۵ جمعاً مبلغ ۴۱ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سند اشتغال پرداخت شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه این میزان تسهیلات معادل ۱۱۱.۳۷ درصد کل تعهدات مندرج در سند مذکور بوده است، یادآور شد: از این طریق زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد ۲۴ هزار و ۵۴۱ نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات فراهم شده است.