عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه چهارشنبه‌سوری بدون خطر نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه ملی است، گفت: لازم است نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بدون رودربایستی برخورد جدی با متخلفان داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر ضرورت برگزاری چهارشنبه‌سوری بی‌خطر، افزود: بدون شک دین و آیین ما از آداب و سنت‌ها استقبال می‌کند اما آداب‌ورسوم غلط و نادرست خلاف شرع و عقل است و باید کنار گذاشته شود چراکه شایسته فرهنگ ایرانی نیست.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شیوه برگزاری چهارشنبه‌سوری طی سال‌های اخیر شیوه غلطی است که باید اصلاح شود زیرا تبعات آن تا حدی است که جامعه را با مشکلاتی روبرو می‌کند و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد که در مقدمه فصل بهار که فصل صله‌رحم و دوستی است عده‌ای به جهت خودخواهی خود باعث شده تا برخی از خانواده‌ها داغدار فرزندان خود شوند لذا می‌طلبد با عزم همگانی و با کمک رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و نقش تأثیرگذار آموزش‌وپرورش بتوان از آسیب‌های ناشی از این معضل جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: از سویی دیگر باید دستگاه‌های مسئول و نهادهای امنیتی وارد عمل شوند و با سوءاستفاده کنندگانی که با سلامت مردم و امنیت آن‌ها بازی می‌کنند برخورد قاطعی کنند چراکه این افراد جان مردم را فدای منافع خود می‌کنند؛ حال باید با عزمی جدی تلاش کرد تا شاهد این صحنه‌های تلخ نباشیم و اگر به آن بی‌توجهی شود صدمات تلخ و جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی برای برگزاری چهارشنبه‌سوری بدون خطر، لازم است نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بدون رودربایستی برخورد جدی با متخلفان داشته باشند و از سودجویی عده‌ای که تنها به منافع خود فکر می‌کنند جلوگیری کنند.