کلنگ احداث بوستان و مجتمع تحقیقاتی، تفریحی بلوط در منطقه پشته حسین‌آباد شهر خرم‌آباد به زمین زده شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، صبح روز شنبه 14 اسفندماه آیین کلنگ زنی احداث بوستان و مجتمع تحقیقاتی، تفریحی بلوط در منطقه پشته حسین‌آباد شهر خرم‌آباد با حضور استاندار لرستان، شهردار خرم‌آباد، دوستداران محیط زیست و شهروندانی به زمین زده شد.
استاندار لرستان در آیین کلنگ زنی بوستان بلوط پشته گفت: اقدامات شهرداری در توسعه فضای سبز می‌تواند به حفظ و ارتقاء جایگاه خرم‌آباد در بین شهرهای برتر گردشگری کشور کمک کند.
شهردار خرم‌آباد هم در این مراسم اظهار داشت: مساحت بوستان پشته به ۲۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.
یحیی عیدی بیرانوند افزود: سرانه فضای سبز خرم‌آباد قبل از نهضت جدید فضای سبز ۳/۵ متر برای هر نفر بود که با اقدامات انجام‌شده به حدود 10 متر برای هر نفر خواهد رسید.
وی افزود: در حال حاضر فضای سبز پارک 11 هکتاری کاسیت، آبشارها، پارک کوی فلسطین، پشت‌بازار که پارک 110 هکتاری است و همین پارک 85 هکتاری پشته حسین‌آباد را در دست اجرا داریم.
وی با اشاره به تلاش‌های مظفر افشار پدر بلوط ایران افزود: مسئولیت این پارک به ایشان واگذار شده و ما در تلاش هستیم که یک مجموعه تحقیقاتی بلوط به اسم آقای افشار و با کمک بخش خصوصی احداث کنیم.
عیدی بیرانوند افزود: عملیات کمربند سبز 35 متری و خیابان 16 متری نیز در همین مجموعه اجرا خواهد شد و این منطقه از بن‌بست خارج می‌شود.