شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌ زیست با شعار اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری یافته، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط ‌زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط ‌زیست، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور، اریک سلیهام مدیر برنامه محیط‌ زیست سازمان ملل متحد و جری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی از امروز 6 اسفند آغاز به کارکرد.
در این نمایشگاه فعالیت‌ها و محصولات وابسته به محیط‌زیست با حضور فعالان این حوزه برای مخاطبان و دوستداران طبیعت و محیط‌زیست ارائه می‌شود.
این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه محیط‌ زیست را برای مبادله در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده و فرصتی برای فعالان پیش‌آمده تا با پیدا کردن مخاطبان خود در داخل و خارج از کشور سطح تعامل بین‌المللی خود را بالا ببرند.
امسال برخلاف سال‌های گذشته که شبکه‌های زیست‌محیطی هر استان غرفه مربوط به خود را داشت، برای اولین بار تمام شبکه‌ها در غرفه‌ای به مساحت 82 متر، کنار هم مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر مزیت همبستگی بیشتر، مشکلاتی را هم ایجاد کرده که جای انتقاد به محیط‌زیست کشور را باز می‌کند.
حضور فعال و چشمگیر شبکه زیست‌محیطی استان لرستان با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی جوامع محلی از اصلی‌ترین اهداف شبکه استان است.
همچنین معرفی صنایع‌دستی وابسته به محیط‌زیست و دست سازه‌های جوامع محلی که می‌تواند در توانمندسازی این حوزه جمعیتی کمکی باشد در وابستگی کمتر به طبیعت جایگاه ویژه‌ای در غرفه شبکه محیط‌زیست استان لرستان دارد.
این نمایشگاه تا روز نهم اسفند ادامه دارد.




الهام حاجی‌وند/ یافته