شهردار خرم‌آباد گفت: سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری سودآور نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "یحیی عیدی بیرانوند" صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، با اعلام این که سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری سودآور نیست، اظهار داشت: به‌ عنوان‌ مثال هتل شهرداری سودآور نیست ضمن این که مشکلات زیادی در رابطه با هتل داری وجود دارد.

هتل 5 ستاره کیو در اغماء به سر می‌برد
شهردار مرکز لرستان در خصوص ساخت هتل 5 ستاره کیو، اظهار داشت: سال گذشته یک سرمایه‌گذار از ارومیه آمد و آن را کلنگ زنی کرد اما متأسفانه برای آغاز عملیات اجرایی ورود پیدا نکرد!
عیدی بیرانوند افزود: از این سرمایه‌گذار گله‌مندیم که هنوز اقدامی در خصوص اجرای پروژه انجام نداده است.

انتظار ما از قرارگاه خاتم چیز دیگری بود!
وی در بخشی از سخنانش در خصوص تقاطع غیر هم‌سطح بهارستان اظهار داشت: این پروژه در زمان مدیریت قبلی (محمد مهرابی) بااعتبار 124 میلیارد تومان توافق و آغاز شد.
شهردار خرم‌آباد با بیان این که با پیگیری‌هایی که انجام شد، پروژه را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم، خاطرنشان ساخت: با توجه به این‌که وضعیت منابع قرارگاه خاتم خوب بود ما انتظار داشتیم قرارگاه پروژه به تمام کند و ما پس از دو سال پول آن‌ها را پس بدهیم.
عیدی بیرانوند افزود: اما قرارگاه خاتم حین اجرای پروژه، از ما تقاضای منابع مالی داشت و این در صورتی است که وضعیت مالی شهرداری مناسب نیست.
وی تأکید کرد: قراردادی که شهردار قبلی منعقد کرده بود 124 میلیارد تومان بود اما در این دوره مدیریت آن مبلغ را به 64 میلیارد تومان کاهش دادیم.
شهردار خرم‌آباد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اجرای لاک‌پشتی بعضی از پروژه‌ها توسط پیمانکارها، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از پیمانکاران زمان مناقصه و عقد قرارداد از منابع مالی خوب، تجهیزات پیشرفته و... خبر می‌دهند اما حین اجرای پروژه چیز دیگری را می‌بینیم.
عیدی بیرانوند در خصوص ساخت 4 تقاطع غیر هم‌سطح در سطح شهر خرم‌آباد بیان کرد: اجرای پروژه این 4 تقاطع را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم و خوشحالیم که با شرایط خوبی این قراردادها منعقدشده است.

زیرگذرهای ‌خرم‌آباد مشکل خاصی ندارند
وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان این‌که به‌جز زیرگذر میدان امام حسین (ع) در هیچ‌کدام از زیرگذرهای شهر، مشکل دفع آب‌های سطحی و روان آب‌ها را نداریم، افزود: متأسفانه به دلیل این‌که در خصوص دفع آب‌های سطحی مطالعه مهندسی دقیق صورت نگرفته بود، آب‌ها را به کانالی که به کوی فلسطین متصل است، وصل کرده بودند.
شهردار خرم‌آباد گفت: برای این‌که مشکل دفع آب‌های سطحی زیرگذر میدان امام حسین (ع) وصل شود، آن را از کانال کوی فلسطین جدا خواهیم کرد.
عیدی بیرانوند در خصوص دفع آب‌های سطحی زیرگذر بهارستان هم اظهار داشت: اگر کانال‌های این زیرگذر را خوب و مهندسی‌شده بسازیم هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

نباید خرم‌آباد روی 3 یا 4 طبقه فریز شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بلندمرتبه‌سازی در شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: ما نباید ساخت‌وساز در خرم‌آباد را روی 3 یا 4 طبقه فریز کنیم.
شهردار خرم‌آباد افزود: در سفر خارجی که به پکن رفته‌ام در معبرهای 10 متری‌اش ساختمان‌های 120 طبقه می‌سازند.
عیدی بیرانوند اظهار کرد: حال که نوبت خرم‌آباد رسیده است به ما میگویند شهر سبز هستید، بلندمرتبه‌سازی انجام ندهید.

  مصطفی باقری/ یافته