‌استاندار لرستان گفت: خرم‌آباد ظرفیت ویژه‎ای برای توسعه گردشگری دارد و مهم‌ترین عامل انتخاب خرم‌آباد به عنوان یکی از 7 شهر نمونه گردشگری، مهمان‎نوازی و صمیمیت مردم آن است. بی‌توجهی به ظرفیت‎ها برای توسعه گردشگری درآمدزا،مصداق بارز فرصت‎سوزی است.
به گزارش یافته به نقل از همشهری «هوشنگ بازوند» با اعلام این مطلب گفت: برای تبدیل خرم‎آباد به مقصد گردشگری سالانه 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.
بازوند با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری در لرستان ادامه داد: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‎های ویژه این بخش می‎تواند به اندازه چاه‎های نفت برای لرستان درآمدزایی کند. منابع آبی که در خرم‎آباد وجود دارد و جاری بودن حدود6 مترمکعب آب در ثانیه در این شهر، خود به تنهایی می‎تواند خرم‌آباد را به قطب گردشگری تبدیل کند.
وی بیان کرد: خرم‌آباد در تقاطع عبور دو کریدور بزرگ شمال به جنوب و کریدور مرز بازرگان به بندر امام قرار دارد. برنامه‎ریزی برای نگه‎داشتن مسافرانی که از طریق این کریدورها می‎گذرند می‎تواند به جذب گردشگر و افزایش سرانه درآمد کمک کند. ظرفیت بزرگ دیگر گردشگری خرم آباد قلعه فلک الافلاک است که در حال پیگیری برای ساماندهی اطراف آن و ثبت نهایی در فهرست آثار یونسکو هستیم.
استاندار افزود: پل‎های تاریخی که در لرستان و خرم‌آباد وجود دارند نیز از عالی گردشگری هستند. صنایع‌دستی و موسیقی ما ظرفیت بسیار عالی برای گردشگری در استان بوده و موسیقی به عنوان یک برند می‎تواند معرف تمدن ما باشد. ساخت ماکت پل‎های تاریخی در پارک شاپوری با همان مصالح شبیه‌سازی شده هم اقدامی بی‎نظیر است و ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر خواهد بود.
بازوند رودخانه خرم‎آباد را یک فرصت ویژه برای این شهر عنوان کرد و گفت: تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده و ما همه مشکلات شهر را به حساب این رودخانه گذاشته‎ایم، همچنین با پارکینگ‎سازی و احداث پل‎های موقت و بدون کارشناسی این ظرفیت را به تهدید تبدیل کرده‎ایم.
استاندار ادامه داد: زیرساخت‎های فراوانی طی این مدت به بهره‎برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است که با وجود این زیرساخت‎ها به‌زودی شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

میهمانان نوروزی در گفتگو با یافته: لرستان بضاعت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد