رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: نماد گلیم به‌صورت ماکت در ورودی شهر نورآباد و نماد ماشته در ورودی شهر بروجرد و خرم‌آباد نصب گردد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "بختیار رازانی" از برگزاری جلسه کمیته استانی خوشه گلیم، جاجیم و ماشته لرستان با حضور مدیران دستگاه‌های عضو کمیته مربوطه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه ارائه عملکرد خوشه گلیم، جاجیم و ماشته لرستان در سال 95 و ارائه و بررسی برنامه‌های اجرایی خوشه گلیم در سال 96 و همچنین بررسی پیشنهادات و تصویب در کمیته استانی می‌باشد.
وی گفت: این کمیته متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شامل اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرین امید، اداره کل استاندارد، اداره کل تأمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری، اداره کل تعاون روستایی، اداره کل بهزیستی، اداره کل صدا و سیما، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌باشد که دبیرخانه این کمیته استانی خوشه جاجیم و گلیم می‌باشد.
رازانی افزود: در این کمیته مقرر شد اداره کل استاندارد جهت ثبت برند جغرافیایی و تدوین استاندارد برای گلیم و ماشته با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام نمایند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: همچنین مقرر شد نماد گلیم به‌صورت ماکت در ورودی شهر نورآباد و نماد ماشته در ورودی شهر بروجرد و خرم‌آباد نصب گردد.
بختیار رازانی اضافه کرد: یکی از مصوبات دیگر این جلسه پرداخت 5 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان خرد ماشته و گلیم و جاجیم فروشان استان توسط صندوق کارآفرین امید تا پایان تیرماه سال آتی بود.
 وی با اشاره به جایگاه مهم استان در زمینه صنایع‌دستی گفت: واحدهای مختلف پشتیبانی و خدمات تولید شامل بافندگان، صادرکنندگان، طراحان و نقاشان، خدمات تکمیل و مرمت، رنگرزها، فروشندگان مواد اولیه و ابزار گلیم‌بافی عضو خوشه گلیم هستند.
رازانی از برنامه‌های توسعه خوشه گلیم به‌منظور حمایت از فعالان این کسب و کار خبر داد و اظهار داشت: فرآیند توسعه خوشه گلیم امسال با حمایت مالی این شرکت، آغاز شده است.
وی در ادامه به برخی از برنامه‌های اجرایی در خوشه گلیم اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه تأمین مواد اولیه خوشه، ایجاد شبکه تولید، آموزش بافت گلیم، ماشته و جاجیم، حضور فعالان خوشه در دو نمایشگاه داخلی و یک نمایشگاه برون‌مرزی، فعال کردن بخش بازاریابی خوشه با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران، تعامل و هماهنگی و برقراری ارتباطات مؤثر با سایر خوشه‌های گلیم کشور و ارتقای سطح مبادلات و بهره‌گیری از تجربیات متقابل و پیگیری و تصویب پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان این خوشه از برنامه‌ها و اقدامات پیش روی این خوشه است.