باغ گیاه‌شناسی زاگرس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در خرم‌آباد افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، صبح امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست و شهروندان خرم‌آبادی باغ گیاه‌شناسی زاگرس در مرکز استان افتتاح شد.
شایان‌ ذکر است بر اساس تصمیم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، مقرر شد در لرستان (شهر خرم‌آباد) به عنوان یکی از 10 استان زاگرس‌نشین، باغ گیاه‌شناسی ایجاد شود.
این باغ یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و گردشگری بوده و قرار است تمام گونه‌ها از جمله گیاهان دارویی، بوته، درختچه و درخت‌های بومی زاگرس به مرور زمان در آن مستقر شوند.
باغ گیاه‌شناسی زاگرس باهدف حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی منطقه بزرگ زاگرس به‌ویژه استان لرستان، حفاظت و حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض تهدید و انقراض، نمایشگاه زنده گونه‌های گیاهی، درختی، درختچه‌ای، بوته‌ای، علفی، دارویی و خوراکی منطقه بزرگ زاگرس احداث شده است.
 توسعه امر پژوهش در سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، گسترش آموزش محیط‌زیستی از سطح پیش‌دبستانی تا دانشگاه و عموم مردم، توسعه‌ فرهنگ آشتی و دوستی با طبیعت، محیط‌زیست و منابع طبیعی توسعه اکوتورسیم، رونق خدمات شهری و ایجاد اشتغال و گسترش سرانه فضای سبز شهری و بهبود ریه‌های تنفسی شهر از دیگر اهداف راه‌اندازی باغ گیاه‌شناسی زاگرس در لرستان است.


خبر در حال تکمیل است...