معاون پیشگیری از جرم دادگستری لرستان گفت: حادثه پلاسکو هشدار به مسؤولان جهت توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، محمدتقی شاکرمی عصر امروز در جلسه شورای اداری الیگودرز ضمن تسلیت فاجعه پلاسکو اظهار داشت: امروز همه سخنرانان خوبی هستند، اما در عمل خروجی مناسبی مشاهده نمی‌کنیم و در نهایت حادثه‌ای نظیر پلاسکو رخ می‌دهد.
وی با اشاره به زوایای مختلف این حادثه افزود: حادثه ساختمان پلاسکو هشدار به مسؤولان بود که علاوه بر بافت‌های اخلاقی و سیاسی و اعتقادی جهت توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور هم توجه داشته باشند.
شاکرمی به اقدامات تنبیهی و سزادهی اشاره کرد و افزود: امروز ثابت شده است که این‌گونه اقدامات آن‌گونه که انتظار می‌رود، تاثیر مثبتی ندارند و باید به سمت پیش‌بینی و پیشگیری حرکت نماییم و یقینا مدیریت خوب باید مبتنی بر نظارت صحیح باشد.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری، گفت: اگر در جامعه پیش بینی و پیشگیری صورت می‌گرفت، شاهد مفاسد اقتصادی و اداری و پدیده شوم حقوق‌های نجومی نبودیم و امروز هم همه بر اساس قانون وظیفه پیگیری و نظارت داریم.
شاکرمی به شرایط استان لرستان و افزایش مهاجرت از این استان به حاشیه شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسؤولان در این راستا فعالیت چشمگیری نداشته‌اند و دهیاران که باید نقش اساسی در جهت کاهش مهاجرت داشته باشند، فقط به گزارش دادن اکتفا کرده‌اند.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن، بیان داشت: دنیا بدون مرز شده و جنگ نرم را گسترش داده که لازم است از ظرفیت قدرت نرم برای مقابله با جنگ نرم استفاده کنیم و مسؤولان هم از بزرگ‌نمایی مشکلات پرهیز کنند.
معاون دادگستری استان به برگزاری انتخابات گذشته در لرستان اشاره کرد و افزود: در این انتخابات اکثر شهرهای ما و به ویژه الیگودرز نمره بیست گرفتند و در انتخابات شوراها هم که قرار است، سال آینده برگزار شود، مردم هوشیار باشند و افراد متخصص و کار بلد، متعهد، مومن و درست‌کار را انتخاب کنند و اگر چنانچه یک نفر را که صلاحیت ندارد به این سمت انتخاب شود، مردم و شهرها زیان می‌بیند.
وی با تاکید بر تلاش در جهت منافع عموم مردم بیان داشت: متاسفانه بعضا برخی مدیران منافع عموم مردم را در رتبه پنجم قرار می‌دهند و منافع خودشان را در صدر برنامه‌ریزی‌ها که این شایسته نیست و آفت توسعه و عدالت و پیشرفت است.
این مقام قضایی در ادامه به امنیت لرستان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: استان ما برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ظرفیت‌های منحصری دارد و امنیت سرمایه‌گذار تامین و فراهم خواهد بود.
منبع: فارس