شهردار خرم‌آباد از نصب و جانمایی آکواریوم تزئینی میان پل شهدا و میدان شهدا خبر داد.
به گزارش یافته به نقل از همشهری، «یحیی عیدی بیرانوند» اظهار کرد: این آکواریوم در ابعاد یک متر و 80 سانتی‌متر در 2 متر و 60 سانتی‌متر تا هفته آینده آماده نصب است.
وی با اشاره به هزینه صرف شده برای نصب این آکواریوم گفت: با در نظر گرفتن هزینه‌ زیرسازی‌های انجام شده و جانمایی و نصب صندلی 20 میلیون تومان برای نصب این آکواریوم هزینه شده است.
عیدی بیرانوند با اشاره به این که زیبایی بخشی به فضای شهری از دلایل نصب این آکواریوم است اظهار کرد: نصب این آکواریوم در یکی از پرترددترین مناطق شهر بدون شک با استقبال شهروندان روبرو خواهد شد.
وی به نقش مهم مبلمان شهری در جلب رضایت شهروندان اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری خرم‌آباد توجه به مبلمان شهری است. از کارشناسان تقاضا داریم در صورتی که طرحی در خصوص مبلمان شهری دارند حتما با ما در میان بگذارند تا در بهبود فضاهای شهری از آن استفاده کنیم.
شهردار خرم‌آباد طراحی مبلمان درست و مناسب را در جهت ایجاد زیبایی در محیط شهری مؤثر دانست و اظهار کرد: نمادها و نشانه‌های شهری در فضاها و مبلمان شهری نقش اساسی دارند. زیباسازی فضاهای شهری و وضعیت مبلمان شهری می‌بایست با قوانین و ضوابط در تعارض نباشد.
این مسئول همچنین به نقش مهم مبلمان شهری در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری باید همه زیرساخت‌ها فراهم شود و یکی از این زیرساخت‌ها توجه به فضاها و مبلمان شهری است. در بحث مبلمان شهری باید خلاقیت به خرج داد و متناسب با هویت شهری مبلمان‌های شهری را نصب کرد.