استاندار لرستان گفت: فیلم واقعه اخیر باعث سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بیان کرد: حواشی فوت دانشجوی ایلامی در سیلاب اخیر منفی و نگران‌کننده بود و اگر همان روز اول شهردار خرم‌آباد عذرخواهی می‌کرد، مردم لرستان به بی‌غیرتی محکوم نمی‌شدند.
وی اظهار کرد: در طول 25 سال گذشته چنین بارندگی در خرم‌آباد رخ نداده بود و سیلاب اخیر شرایطی به وجود آورد که همه مردم اذیت شدند.
بازوند ادامه داد: حتی آب به شدت وارد ساختمان استانداری ‌شد و من در ابتدا تصور کردم که ناودان‌ها به دلیل جمع شدن برگ‌ها مسدود شده‌اند اما معلوم شد که تگرگ‌های روی‌هم‌رفته باعث گرفتگی آن‌ها شده است.
استاندار لرستان یادآور شد: استان لرستان با توجه به شرایط و توپوگرافی که دارد سیل‌خیز است و خرم‌آباد نیز همین شرایط را داشته و هرچند که سابقه چنین بارشی در این شهر وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اصل حادثه سیلاب در لرستان، فوت دانشجوی ایلامی و آسیب دیدن دانشجوی اصفهانی نگران‌کننده بود و ما هم داغدار این اتفاق ناگوار هستیم.
بازوند افزود: من به عنوان استاندار لرستان بابت این قضیه عذرخواهی کردم و شهردار نیز باید همان روز اول این کار را می‌کرد.
استاندار با اشاره به شرایط آب و هوایی لرستان تصریح کرد: سالانه حدود 10 نفر قربانی سیل در لرستان هستند چراکه توپوگرافی این استان سیل‌خیز است و باید روی بحث آموزش برای مقابله با کاهش آمار خسارات در جریان سیل کار کرد.
وی گفت: تلویزیون‌های بیگانه فوت دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را رسانه‌ای کردند و برخی از افراد نیز به تجزیه و تحلیل پرداختند و مردم لرستان را بی‌غیرت خواندند.
بازوند اظهار کرد: شخصی که فیلم غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را در فضای مجازی پخش کرد باید از یک‌میلیون و 800 هزار نفر مردم استان عذرخواهی کند چراکه آنان را بی‌غیرت معرفی کرد.
استاندار بیان کرد: مردم لرستان به‌حق که غیور و سلحشور هستند و حضور آنان در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعاست.
وی اضافه کرد: پخش این فیلم در فضای مجازی باعث شد بیگانگان تفکر درستی از ما نداشته باشند.
استاندار لرستان ادامه داد: می‌توانستیم کاری کنیم که کاریکاتور برایمان درست نکنند و لرستانی‎ها را بی‌غیرت نخوانند.
وی یادآور شد: در تاریخ مردم لرستان باغیرت معرفی شدند و وقوع چنین اتفاقی و پخش فیلم در این باره اتفاقی ناراحت کننده بود.
بازوند خاطرنشان کرد: با ساختن حواشی منفی اوضاع بهتر نخواهد شد و موضوعات حل نمی‌شود.
استاندار لرستان با اشاره به ساخت پل‌های موقت و غیر کارشناسی در 8 سال گذشته در استان، گفت: منشأ سیل گذشته میدان امام شهر خرم‌آباد در سال گذشته نیز همین پل‌های موقت بودند و در طی سال‌های گذشته 5 پل غیراصولی ساخته شد که به‌جای حل کردن مشکل ترافیک و مشکلاتی دیگر به استان اضافه کرد.
وی ادامه داد: گزارش مقصرین آماده شد و تحویل دادسرا داده شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.
بازوند خطاب به شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: پل‌های موقت غیراصولی را در صورت لزوم باید تخریب کرد یا باید آن‌ها را رفع نقص کنیم و امروز 2 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ابلاغ می‌شود و 2 میلیارد دیگر را از محل اعتبارات سازمان و دیگر دستگاه‌های استان برای ساماندهی و رفع نقص این پل‌ها اختصاص دهید.
استاندار لرستان یادآور شد: درست نیست هر دستگاهی کم‌کاری خود را پای دستگاهی دیگر بگذارد و باید مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر را حل کرد.