شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: بام خاطره‌های پشت بازار تمام زمینه‌های لازم برای تبدیل به یک مجموعه گردشگری پرجاذبه را دارا است.

به گزارش پایگاه خبری یافته؛ "یحیی عیدی بیرانوند" با اشاره به عزم شهرداری خرم‌آباد برای توسعه محله تاریخی پشت بازار گفت: شورای شهر و مدیریت شهری خرم‌آباد از مدت‌ها پیش تصمیم گرفته‌اند به دلیل علاقه زیاد مردم استان و همچنین لرستانی‌های خارج از استان به محله پشت بازار به‌عنوان خاستگاه اولیه شهر خرم‌آباد اقداماتی را در راستای توسعه منطقه مذکور انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: بام خاطره‌ها به دلیل اینکه در محله مذکور قرار دارد و با توجه به وجود درختان قدیمی فراوان، دیواره‌های صخره‌ای بزرگ، شیب ملایم برای ایجاد پارک شهری، بافت صخره‌ای مناسب برای احداث آبشارهای زیبا و همچنین وجود خاک مناسب، تمامی شرایط لازم برای تبدیل به یک مجموعه گردشگری بزرگ و پرجاذبه را دارا می‌باشد.
شهردار خرم‌آباد ادامه داد: در این راستا قراردادی با یکی از مشاورین برجسته کشور برای اجرای پروژه نزدیک به 80 هکتاری بام خاطره‌ها منعقد گردیده و شرح خدمات مدونی برای اجرای پروژه مذکور تنظیم ‌شده است.
وی تاکید کرد: توسعه مناطق محروم شهر مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به ارتقا امنیت، آسایش و رفاه ساکنین این‌گونه مناطق، ایجاد توازن در توسعه مناطق مختلف شهر و همچنین استفاده از جاذبه‌های تاریخی این‌گونه مناطق برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد.
عیدی بیرانوند یادآوری کرد: اخیراً شهرداری خرم‌آباد برای اولین بار و با همکاری اداراتی چون آب و فاضلاب و برق اقداماتی را در راستای تأمین آب مورد نیاز درختان تشنه و در حال خشکیده شدن بام خاطره‌ها و تأمین روشنایی منطقه مذکور انجام داد.
شایان ذکر است عصر روز گذشته محمد اصلاني معاون عمرانی استاندار لرستان، شجاع دریکوند مشاور استاندار و شهردار خرم‌آباد به‌اتفاق مشاور طرح بام خاطره‌های پشت بازار و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی از محل اجرای پروژه بام خاطره‌های محله پشت بازار خرم‌آباد بازدید کردند.