شهردار خرم‌آباد گفت: تا پایان سال فاز اول پارک شاپوری آماده بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته: "یحیی عیدی بیرانوند" در توضیح خصوصیات و طرح اولیه این پارک افزود: مساحت این پارک بزرگ 38 هکتار است و تمام پله‌ای تاریخی و آبشارهای لرستان در این پارک مینیاتوری شبیه‌سازی می‌شوند و به عبارتی می‌توان پارک شاپوری را لرستان کوچک نامید.
وی تصریح کرد: دریاچه هشت هکتاری بوستان شاپوری ساخته‌شده است که تا پایان امسال در قالب فاز اول پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مشکل اصلی شهرداری عدم مشارکت شهروندان و مالکین و درنتیجه کمبود منابع مالی است.
عیدی بیرانوند همچنین افزود: تنها منبع تأمین اعتبار شهرداری خرم‌آباد همان عوارض پرداختی شهروندان است و دولت نیز هیچ‌گونه تعهدی در برابر پروژه‌های شهرداری ندارد.
وی با ابراز رضایت از پشتیبانی بی‌دریغ استانداری لرستان برای اجرای این پروژه مهم ابراز امیدواری می‌کند که با مشارکت بیشتر شهروندان، شهرداری خرم‌آباد بتواند با سرعت بیشتری پروژه‌های عمرانی خود را تکمیل نماید.
برخی کارشناسان معتقدند که پارک شاپوری از زیباترین پروژه‌های گردشگری و فضای سبز کشور است که می‌تواند نقطه‌ای درخشان در کارنامه عملکرد شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری خرم‌آباد در 2 سال اخیر باشد.
بوستان بزرگ شاپوری با هدف تبدیل وضعیت لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری و با اعتبار اولیه بالغ بر 3 میلیارد تومان، از پروژه‌های مشترک استانداری لرستان و شهرداری خرم‌آباد به‌شمار می‌رود.
 عملیات آغاز به کار این پروژه، روز دوشنبه نهم آذرماه آغاز شد.