در پی برخی گزارش‌های رسیده از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط‌، رئیس سازمان نظام مهندسی استان لرستان خواستار توجه جدی مهندسان ناظر به رعایت مقررات ایمنی و اصول پیش‌گیری از حریق در ساخت و سازها در خرم‌آباد شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "امیرمحمد امیری" با اشاره به گزارش سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد و تاکید حوزه معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت به رغم تذکرات مکرر، مشاهده شده در اغلب بازدیدهای به عمل آمده‌، رعایت مقررات ایمنی و اصول پیش‌گیری از حریق در ساخت و سازها‌، نادیده گرفته شده است.
وي با بيان اين كه ناظران نیز بدون توجه به این امر‌، اقدام به ارسال گزارش‌های مرحله‌ای به شهرداری‌های مناطق سه‌گانه خرم‌آباد می‌نمایند، افزود: این موضوع علاوه بر تبعات اجتماعی و حقوقی برای این سازمان‌، موجبات سردرگمی شهروندان و تحمیل هزینه‌های گزاف بر آنان را در پی دارد .
اميري با اشاره به این که اجرای این اصول بعنوان بخشی از مباحث 22 گانه ملی ساختمان در زمان ساخت و ساز محسوب می‌شود‌، متذکر شد :‌نادیده گرفتن مقررات ایمنی و پیش‌گیری از حریق در ساختمان‌ها از سوی مهندسان طراح‌– مجری و ناظران از مصادیق تخلف حرفه تلقی می‌شود و می‌تواند منجر به صدور رأی‌، از سوی شورای انتظامی نظام مهندسی استان لرستان گردد .