نماينده مردم بروجرد و اشترينان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که بارها در خصوص حمایت از تولید و کشاورزان به دولت تذکر داده‌ایم‌، اظهار داشت: متاسفانه به علت افزایش نیافتن نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت، آن‌چه که تولید می‌شود در چرخه مصرف قرار نگرفته و به کشورهای حاشیه قاچاق می‌شود.

به گزارش يافته، بهرام بیرانوند با تاکید بر مخالفت نمایندگان ملت با واردات گندم به کشور گفت: اگر دولت پولی که بصورت دلار به واردات محصولات کشاورزی اختصاص می‌دهد به صورت ریالی به صنعت کشاورزی تزریق کند هم تولید و هم کشاورزان از آن بهره‌مندخواهند شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به همت کشاورزان برای تولید گندم مرغوب داخلی افزود: کشاورزان با توجه به شرایط جوی نامناسب و خشکسالی در برخی از نقاط  کشور توانستند امسال با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی این محصول استراتژیک را تولید و نیا‌زهای کشور را  در این حوزه تأمین کنند.

وی با بیان این که امسال می‌توانیم مدعی برگزاری جشن خود‌کفایی در تولید گندم باشیم تصریح کرد: متاسفانه به علت افزایش نیافتن نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت، آن‌چه که تولید می شود در چرخه‌ی مصرف قرار نگرفته و به کشورهای حاشیه قاچاق می‌شود.

بیرانوند با بیان این که مجلس بارها در خصوص حمایت از تولید  و کشاورزان به دولت تذکر داده است اظهار داشت: با افزایش نیافتن قیمت خرید تضمینی گندم قاچاق این محصول افزایش یافته و کشور در این حوزه آسیب‌پذیر خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر این که باید مسوولان‌ همت را از کشاورزان بیاموزند، گفت: کشاورزان با تمام کمبودها و تحریم‌ها مردانه وسط میدان هستند اما متاسفانه متعهد نبودن برخی از مسوولان در انجام وظایف خود مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند که امیدواریم  این مشکلات به زودی برطرف شود.