جلسه ستاد احیا زکات استان با حضور اعضای این ستاد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد.

به گزارش يافته، در اين جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم‌آباد مهم‌ترین وظيفه این ستاد را بیان آثار زکات عنوان کرد و افزود: امکاناتی که در اختیار ستاد زکات استان قرار دارد باید برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی مورد استفاده قرار گیرد چرا که با تبیین آثار و برکات زکات انگیزه افراد برای پرداخت آن افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد میر‌عمادی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما و رسانه‌های مختلف بر تبلیغ فریضه زکات‌؛ تصریح کرد: با توجه به گستردگی جامعه هدف صدا و سیما‌، رسانه ملی می‌تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

وي در ادامه نقش مبلغان دینی در این زمینه را بسیار پررنگ دانست و افزود: بر همین اساس می‌توان از ظرفیت روحانیان مستقر و طرح هجرت سازمان تبلیغات اسلامی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام میرعمادی فلسفه زکات را کمک به فقرا و رفع فقر در جامعه اسلامی دانست و افزود: هدف اسلام از واجب کردن این فریضه‌ی الهی‌، زدودن چهره‌ی فقر از جامعه اسلامی و رفع فاصله طبقاتی می‌باشد.

در ادامه این نشست، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان نيز گفت: سال گذشته بالغ بر 44 میلیارد ريال زکات از روستاییان در سطح استان جمع‌آوری شد و این مبلغ در 72 پروژه‌ی احداثی و 172 پروژه مرمتی هزینه شده است.

ولی‌الله منتظری ادامه داد: با توجه به میزان بارش باران در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود مبلغ 88 میلیارد ريال زکات امسال از کشاورزان استان جمع‌آوری گردد.

وي در پایان سخنان خود تصریح کرد: لرستان رتبه هفتم کشوری را در زمینه مشارکت‌های مردمی در سطح کشور دارا است.