رییس بیمارستان فوق‌تخصصی شفاي خرم‌آباد با اعلام این خبر که آمادگی آن را دارد که هر 4 قربانی اسیدپاشی در كشور را در مجموعه تحت مدیریت خود استخدام کند عنوان کرد: قربانیان اسیدپاشی به دلیل دكتر روح ‌الله فكوري رييس بيمارستان شفا خرم آبادتغییرات فاحشی که به یک‌باره در چهره‌شان ایجاد می‌شود، دچار شوک شدید روانی می‌شوند و متاسفانه این تصور که احتمال بازگشت زیبایی و بینایی‌شان کم است باعث ناامیدی بیش‌تر آن‌ها نیز می‌شود.
دکتر روح‌الله فکوری با بیان آسیب‌هایی که ممکن است این ضایعه در افراد قربانی ایجاد کند، ادامه داد: فرار از جمع و اکراه از حضور در بین مردم به تدریج آن‌ها را به افرادی گوشه‌گیر و منزوی بدل می‌کند و تخریب روحی و از بین رفتن اعتماد به نفس آثار ویرانگری بر آن‌ها می‌گذارد، لذا هر کاری که به حضور آن‌ها در جامعه کمک کند و مانع انزوا و در خود فرورفتن‌شان شود بسیار موثر است.
رییس بیمارستان فوق‌تخصصی شفا با اشاره به این که فضای کاری بیمارستان معمولاً فضایی است که باعث می‌شود فرد مشکلات و مصایب دیگران را نیز لمس کند افزود: با اشتغال در بیمارستان به هر حال آن‌ها بیماران مختلف را خواهند دید و هم باعث می‌شود مشغله کاری پیدا کنند و با این سرگرمی از دنیای وحشتناک تنهایی و ناامیدی خارج شوند.
دکتر فکوری ضمن اشاره به این که دردمندی دیگران انسان رقت قلب می‌آورد و انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد‌، ادامه داد: بیماران و دردمندان دیگری هستند که با امیدواری برای سلامت‌شان می‌جنگند و همین مساله به آن‌ها انگیزه می‌دهد و برخورد با این دسته از بیماران امید به زندگی را در انسان دو چندان می‌کند.
رییس بیمارستان شفا در خصوص تلاش احتمالی برای بهبود وضعیت این بیماران اسیدپاشی بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان شفا امکان جراحی‌های پلاستیک پیشرفته را نداریم ولی تلاش خواهیم کرد تا این امکان را به وجود بیاوریم و در این صورت با کمال میل برای بهبودشان اقدام خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا بر اساس یافته‌های پزشکی تا به امروز امکان بهبودی کامل آن‌ها وجود دارد یا خیر؟» گفت: علم به سرعت در حال پیشرفت است خصوصاً علم پزشکی؛ لذا امیدوارم به زودی راه‌هایی برای درمان کامل این عزیزان پیدا شود.
فکوری افزود: با توجه به وضعیت به وجود آمده برای سلامت قربانیان اسیدپاشی کارهایی که در طول روز به خوبی زمان آن‌ها را پرکند و در عین حال فشار روحی و جسمی به آن‌ها وارد نکند مانند حسابداری یا بعضی قسمت‌های اداری و بخش‌های دیگری مانند آن، می‌تواند برای اشتغال این عزیزان مناسب باشد که قطعاً نظر خودشان را هم در این خصوص جویا خواهیم شد.
 دکتر فکوری بیان کرد: آن‌ها را واقعاً مثل فرزندان خودم می‌دانم و تلاش خواهم کرد تا وارد دنیای سیاه و تاریک ناامیدی نشوند؛ قطعاً روزی امکان درمان کامل‌ اين قبيل افراد را هم در همین بیمارستان شفا فراهم خواهیم کرد‌.
رییس بیمارستان شفاي خرم‌آباد ادامه داد: از خانواده‌های قربانیان اسیدپاشی تقاضا دارم با شماره تلفن‌های اين بیمارستان تماس گرفته و برای شروع به کار آن‌ها هماهنگی لازم را به عمل آورند.
دکتر فکوری در پاسخ به این سوال که «به نظر شما مردم در چنین شرایطی چه وظایفی دارند؟» گفت: چنین فجایعی با هر هدف و نیتی که انجام شده باشد، اگر در مقابل آن همه مردم یک‌صدا به تقبیح و تنفر از بانیان بپردازند، بدون شک زمینه برای تکرارش از بین می‌رود.
وی افزود: مردم باید نشان بدهند که این فجایع تا چه حد باعث انزجار عمومی شده است و نباید اجازه داد که به فراموشی سپرده بشود. یادآوری هر ساله هولوکاست در اروپا با هدف این که اجازه رشد به افکار نژادپرستی ندهند (‌از آن‌جا که زمینه نژادپرستی در اروپا هست و در خاورمیانه نیز زمینه افکار افراطی وجود دارد) به همین منظور است و باید با یادآوری این فجایع اجازه رشد به چنین افکاری نداد.