یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: صنعت گردشگری، یکی از بخش‌ها و حوزه‌هایی است که همواره بیش‌ترین بهره را از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف می‌برد.

به گزارش يافته‌، حبیب‌الله دهمرده در بازدید از محل جديد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، افزود: ایجاد تاسیسات زیربنایی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات مطلوب و مناسب برای تامین رفاه و آسایش افراد، لازمه اصلی جذب حبيب الله دهمرده استاندار لرستانگردشگر و رونق صنعت گردشگری است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل هر گونه فعالیت عمرانی که در حوزه‌های مختلف زیرساختی حمل و نقل، انرژی، راه‌آهن، شبکه‌های آب، برق و تلفن اجرا می‌شود، در واقع تامین‌کننده بخشی از جاذبه‌های لازم برای سفر گردشگران است.

دکتر دهمرده تصریح کرد: بر همین اساس، این فرصت و موقعیت ویژه در مسیر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم در استان لرستان، شرایط و بستر مناسبی را برای برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری لرستان فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به عملیاتی شدن سه طرح مهم ریلی، چندین آزادراه و اجرای چندین طرح سدسازی به خصوص بلندترین سد جهان در لرستان، گفت: امروز نگاه حاکم بر حوزه مدیریت اجرایی استان در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی، تنها یک نگاه سخت‌افزاری و ساخت و سازی نیست، بلکه تلاش می‌کنیم از این مجموعه‌ها در جهت توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری لرستان نیز به خوبی استفاده شود.

دهمرده افزود: برای این مهم می‌توان علاوه بر معرفی و استفاده از ظرفیت اماکن و بناهای ارزشمند تاریخی و طبیعی موجود از بلندترین سد جهان نیز که دراین استان ساخته می‌شود، به عنوان یک مجموعه بی‌نظیر در جهان برای حضور گردشگران داخلی و خارجی به خوبی بهره برد.

استاندار لرستان افزود: به همین دلیل در فرآیند اجرای این طرح‌های عمرانی، موضوعات جانبی مانند راه دست‌رسی مناسب، اماکن اقامتی و رفاهی مطلوب و آب، برق و مخابرات برای این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در زمینه سامان‌دهی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب تفریحی و گردشگری در مناطق تفریحی و توریستی لرستان از جمله آبشارها، گفت: همین اقدامات موجب شد تا نوروز امسال شاهد کسب یک رکورد بی‌سابقه در زمینه اقامت و ماندگاری گردشگران نوروزی در استان لرستان باشیم.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا