یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ثبت نام براي شرکت در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش يافته‌نيوز به نقل از روابط عمومي فني و حرفه‌اي لرستان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت:  ثبت نام از متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت آغاز شده و تا 27 اردیبهشت‌ماه در مراکزآموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور انجام می‌شود.

دکتر کورش پرند اظهار داشت: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین 11 دي 1368 به بعد و برای سایر رشته‌ها 11 دي 1371 به بعد می‌باشد .

وي تصریح کرد: مسابقات مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مهارت خردادماه، مرحله استانی مردادماه و مرحله کشوری مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

دکتر پرند ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت نمایند .

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد: علاقه‌مندان  به شرکت دراین دوره از مسابقات مهارت  می‌توانند،  حداکثر تا 27 ارديبهشت با مراجعه  به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع سازمان اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات مهارت  در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود که از میان قبول‌شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در ۲۹ رشته آموزشی شامل: پلی‌مکانیک، تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات– راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت‌سازی (چوبی)، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش  CNC،  فرز  CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی، ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات– مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی (شیرینی‌پزی)، فناوری مد (خیاطی) برگزار شد.

دکتر پرند در خصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان چهاردهمین مسابقات ملی مهارت بیان داشت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آن‌ها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

بنا براین گزارش، برگزیدگان مرحله کشوری پس از گزینش نهایی از شرکت در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت(WSI) به طورسالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار نموده و برگزیدگان آن را جهت شرکت درمسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌نماید.

شایان ذکر است، برگزیدگان نهایی دوازدهمین و سیزدهمین مسابقات ملی مهارت  به  چهل و دومین  دوره مسابقات جهانی مهارت که  تیرماه 1392 در کشور آلمان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا