ابوطالب شفقت استاندار لرستان طی روزهای اول کاری از برخی پروژه‌های استان دیدن کرد.



به گزارش یافته، ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است افزود: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.
استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.
 وی با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.
وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.
وی افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.
شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.
استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
 
غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد
ابوطالب شفقت استاندار جدید لرستان روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد ضمن ادای احترام به شهدا با خانواده شهیدان دیدار کرد.
 
حضور سرزده ی استاندار لرستان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد
 استاندار لرستان به صورت سرزده در بیمارستان شهید رحیمی حضور پیدا کرد.
ابوطالب شفقت شب پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه با حضور سرزده ی خود در این بیمارستان با پرسنل آن دیدار و از روند ارائه ی خدمات به مردم بازدید کرد.
وی همچنین با برخی از بیماران بستری شده و همراهان آنها در این بیمارستان دیدار کرد.
استاندار در ساعات پایانی شبانه روز پرکار خود، پس از دیدار با خانواده ی شهید صالحی روزبهانی در بروجرد، به محض بازگشت به خرم آباد در این بازدید سرزده ی شبانه حضور پیدا کرد.
 
 
استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در استان لرستان
استاندار لرستان گفت: از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال و حمایت می‌کنیم.
ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از هتل صخره‌ای خرم‌آباد با اشاره به اینکه تکمیل این هتل از مطالبات مردم است گفت: لازم است سرمایه‌گذار از امروز کارگاه را فعال کند.
استاندار لرستان افزود: همه مسئولین ذی‌ربط به این پروژه موظف هستند در اسرع وقت فرآیند اداری واگذاری زمین را دنبال کنند تا مشکل اجرایی نداشته باشد.
 وی با اشاره به نقش خیران در محرومیت‌زدایی استان افزود: از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال و حمایت می‌کنیم.
 
اولتیماتوم استاندار برای تکمیل ساختمان استانداری
استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول یعنی ۲۴ شهریور ماه باید معاونت هماهنگی امور عمرانی در ساختمان در دست احداث استانداری لرستان مستقر شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از ساختمان در دست احداث استانداری اظهار کرد: به دلیل نبود منبابع اعتباری پروژه ساختمان استانداری تاکنون تکمیل نشده است.
به گفته وی تکمیل ساختمان استانداری استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
استاندار لرستان تاکید کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسوول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.
وی خاطر نشان کرد: در ساختمان استانداری نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.


جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود

استاندار لرستان از برگزاری جلسه نهایی تعیین تکلیف پروژه «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از پروژه «برج‌های دوقلو» در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: پروژه «برج‌های دوقلو» از جمله پروژه‌هایی است که از مطالبات عمومی مردم است و تقریباً بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، قریب به ۱۰ سال بوده که شروع شده است.

وی عنوان کرد: الان مدتی است که کارگاه این پروژه فعال نیست.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی از آن مربوط به بنیاد شهید، بخشی مربوط به شهرداری و همچنین شرکت پیمانکاری هم بوده که ادعایی دارد در پروژه مشارکت داشته است، افزود: صحبت کردیم، گزارشی که شهردار و.. دادند، زمینه آغاز فعالیت این پروژه فراهم شده است.

شفقت، بیان داشت: قرار شده که دو تا سه هفته دیگر با حضور همه کسانی که در این پروژه دست‌اندرکار بوده‌اند، جلسه نهایی را برگزار کنیم و دررابطه‌با این پروژه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شود و ببینیم راهکار اجرایی چیست.

وی تأکید کرد: الان هیچ‌گونه تصمیمی من نمی‌توانم بگیرم، ولی بر اساس گزارش شهردار، فرایند شروع به کار پروژه تقریباً فراهم شده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من خودم هم یک سری پیشنهادت دررابطه‌با این پروژه دارم که در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود در مورد آنها صحبت خواهم کرد.