یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار سابق لرستان به خاطر اظهار نظر در مورد ساخت آشپزخانه اوپن در ساختمان‌هاي خبرساز شد.

به گزارش يافته‌، سيدحسين صابري استاندار سابق لرستان و استاندار كنوني كهكيلويه و بويراحمد در نشست بررسي حقوق شهروندي اين استان با عنوان حجاب و عفاف، از شهردار ياسوج خواست تا از دادن مجوز به ساختمان‌هاي در دست ساخت اين شهر كه آشپزخانه اوپن(open) در آن‌ها طراحي شده است، خودداري كند!

وي با انتقاد از عدم رعايت معماري اسلامي در طراحي آشپزخانه‌ها گفت: چرا شهرداري نقشه‌هايي را كه آشپزخانه‌هاي اوپن در آن ديده شده، تأييد مي‌كند؟!

صابري همچنين درخواست كرد شهرداري به پروانه ساختمان‌هايي كه اصول اسلامي را رعايت مي‌كنند 5 درصد تخفيف بدهد.

________________

به دنبال جنجالي شدن اين خبر و انتشار آن در رسانه‌هاي مختلف، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر ممنوعیت ساخت آشپزخانه اوپن در این استان را در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر اين استان رد کرد.

سید حسین صابری در اين خصوص اظهار داشت: هیچ دستوری به شهرداری یا نهاد دیگری برای عدم صدور پروانه برای واحدهای مسکن دارای آشپزخانه باز یا اوپن نداده‌ام.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: من گفتم باید انگیزه‌های تشویقی را در مردم بوجود بیاوریم که سبک زندگی در ساخت و سازها هم تغییر کند.

وی بیان داشت: هیچ‌گاه نگفتم پروانه ندهید بلکه گفتم مردم را تشویق کنید تا گرایش بیش‌تری به معماری اسلامی پیدا کنند.

صابری با بیان این که در اصلاح سبک زندگی حاکم کردن آرامش، آسایش و امنیت در همه ابعاد زندگی‌مان بسیار خوب است، اظهار داشت: آشپزخانه باز در بسیاری از موارد آسایش خانم خانه را به هم می‌زند به خصوص الان که در خانه‌های نقلی حال و نشیمن به آشپزخانه وصل است.

وی افزود: اگر این باز بودن بسته شود، آرامش بیش‌تری در خانه به وجود می‌آورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هیچ دستوری به شهرداری‌ها در این خصوص نداده‌ام و تنها به ایجاد عامل تشویقی برای ترغیب مردم به معماری اسلامی تأکید کردم.

___________________

شايان ذكر است سيدحسين صابري معاون اسبق استاندار قم در سال 85، از دوم اردي‌بهشت 1386 تا دوم مرداد 1389 استاندار لرستان بود و پس از آن به عنوان استاندار اردبيل و سپس كهكيلويه و بويراحمد برگزيده شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا