یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از ثبت کمترین میزان ابتلاء و مرگ براثر کرونا در لرستان در دی‌ماه نسبت به سایر ماه‌های سال خبر داد.
به گزارش یافته، فرهاد زیویار  در جمع خبرنگارا گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گزارشی از وضعیت استان‌ها به لحاظ بیماری ارائه شد که با توجه به این گزارش، لرستان شرایط بهتری نسبت به هفته‌های قبل دارد و روند بستری و ابتلاء شیب نزولی را در پیش گرفته است.
زیویار اظهار داشت: طبق این گزارش، در دی‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه‌های گذشته سال، استان لرستان وضعیت مناسب‌تری به لحاظ ابتلاء، بستری و فوت داشته و حتی در رنگ‌بندی شهرستان‌ها در این ماه کاملاً با سایر ماه‌های سال تفاوت محسوسی دیده می‌شود.
وی ادامه داد: در هفته آخر اسفندماه امسال نیز به لحاظ ابتلا و بستری شرایطی شبیه به دی‌ماه در استان مشاهده می‌شود و رنگ‌بندی شهرها نیز اغلب نارنجی یا زرد است اما متأسفانه میزان مرگ کماکان ثابت مانده است.
استاندار لرستان افزود: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، مرگ بر اثر کرونا در استان بیشتر در افراد ۷۴ سال به بالا، واکسن نزده ها یا دارای بیماری زمینه‌ای مشاهده می‌شود که همین موضوع ضرورت حفاظت بیشتر از این افراد را نمایان می‌کند.
زیویار یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز ممکن است با عادی انگاری شرایط به ویژه در دید و بازدید ها و مسافرت‌های نوروزی، دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری در استان باشیم که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تغییر در وضعیت بیماری جلوگیری به عمل آید.

 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.



نورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب –

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا