یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همزمان با بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور از برگزیدگان واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز استان لرستان تجلیل شد.
به گزارش یافته، بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و آنلاین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور محدود شرکت‌کنندگان در سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل محیط زیست استان‌ها برگزار شد.
در این برنامه که با حضور ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، نمایندگان واحد‌های سبز، دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان و پرسنل حفاظت محیط زیست در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد؛ ابتدا سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت محیط زیست گفت: صنایع باید با جدیت و تلاش بیشتر اقدامات مناسب را در خصوص رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و قرار‌گیری در لیست صنایع سبز انجام دهند.
سالاروند گفت: در سال ۱۴۰۰ و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و بررسی عواملی همچون عدم قرار‌گیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده، مدیریت و بهبود سیستم‌های پالایش و کنترل آلاینده‌ها و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز، نصب و راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین و سایر عوامل دیگر، در بخش واحد‌های صنعتی پتروشیمی لرستان به عنوان یکی از شش صنعت سبز برگزیده کشوری انتخاب و شرکت دارؤسازی اکسیر به عنوان صنعت سبز و بیمارستان تأمین اجتماعی لرستان به عنوان واحد خدماتی سبز ملی انتخاب شدند.
ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در این مراسم با اشاره به اهمیت محیط زیست برای تک تک افراد جامعه گفت: همه افراد جامعه در قبال محیط زیست مسئول هستند و باید در حفاظت از آن تلاش کنند.
وی انقلاب صنعتی را یکی از عوامل تعارض انسان و محیط زیست دانست و اظهار داشت: شتاب تخریب محیط زیست بعد از انقلاب صنعتی قابل مقایسه با شرایط قبل از آن نیست.
وی گفت: اراده و عزم صنایع در رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی می‌تواند کمک مهمی به کاهش آلودگی‌ها و حفاظت محیط زیست نماید.
در پایان این مراسم با اهداء لوح و تندیس، از واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز استان تجلیل به عمل آمد.
 
خبر: محمدنبی حسنوند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا