یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی روزهای اخیر گروهی از شهروندان خرم‌آبادی در تماس یا پایگاه خبری یافته ضمن اشاره به لزوم توزیع اقلام ضروری، به این موضوع اشاره کردند که «نظر به اینکه سامانه بازرگام در اکثر استان‌های کشور فعال شده است، اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای راه‌اندازی این سامانه در لرستان صورت نگرفته است که این خود جای ابهام و سؤال دارد».
شایان ذکر است که سامانه بازرگام با هدف ارائه خدمات دیجیتال فروش محصولات ستاد تنظیم بازار، در بسیاری از نقاط کشور در حال فعالیت است و متقاضیان خرید از این سامانه تنها قیمت نهایی کالا را می‌پردازند و هزینه‌ اضافی پرداخت نمی‌کنند.
پایگاه خبری یافته در راستای رسالت خود، موضوع را از سازمان تعاون روستایی لرستان پیگیری و با نادر زهره‌ای مدیر این سازمان به گفتگو پرداخت.
 



مدیر کل تعاونی روستایی در پاسخ به این پرسش که «در شرایطی که بیشتر استان‌های کشور از اپلیکیشن بازرگام برای توزیع اینترنتی اقلام ضروری به نرخ مصوب سازمان بازرگانی کشور استفاده می‌کنند اداره کل تعاونی روستایی استان چرا از طریق اپلیکشن کابوک این کار را انجام می‌دهد؟»، گفت: هیچ الزامی برای استفاده از اپلیکیشن بازرگام برای توزیع اقلام ضروری در کشور وجود ندارد حتی سازمان مرکزی اعلام کرده است که استفاده از اپلیکیشن بومی در هر استانی در اولویت است.
زهره‌ای ادامه داد: در حال حاضر این روش فروش اقلام اساسی توسط کابوک به صورت آزمایشی انجام می‌شود به همین دلیل تا به حال اطلاع‌رسانی وسیعی در این باره صورت نگرفته است، هرچند قبلاً برای توزیع مرغ از این استارت آپ استفاده شده است و مصوبه قرارگاه امنیت غذایی برای استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد.
وی ادامه داد: اپلیکیشن کابوک توسط جوانان لرستانی طراحی شده است و هیچ مشکلی ندارد لذا به منظور ارج نهادن به تلاش جوانان لرستانی ترجیح می‌دهیم که از اپلیکیشن کابوک استفاده کنیم.
زهره‌ای با اعلام این که «ما نمی‌خواهیم که انجام این کار در انحصار اپلیکیشن بازرگام باشد» افزود: ما برای انتخاب اپلیکیشن مناسب، از طریق روابط عمومی فراخوان دادیم و بعد از بررسی توسط قرارگاه امنیت غذایی و سازمان مرکزی این کار را به کابوک سپردیم.
او ادامه داد: اپلیکیشن کابوک می‌تواند در کنار فروش اقلام ضروری با نرخ مصوب دولت، موجودی‌های فروشگاه خود را نیز بفروشد.
زهره‌ای تاکید کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های رفاه در خرم‌آباد طرف قرارداد سامانه کابوک برای توزیع اقلام مصرفی با قیمت مصوب دولت هستند و ارائه این خدمات هم حضوری است و هم اینترنتی است.
زهره‌ای در خصوص چگونگی روش انتخاب کابوک، اظهار داشت: برای انتخاب کابوک و فروشگاه رفاه مناقصه‌ای انجام نشده و در شرایطی که فقط اپلیکیشن کابوک و بازرگام دارای استانداردهای لازم اعلام شده از سوی سازمان مرکزی هستند ما ترجیح دادیم از سامانه‌ای که هم بومی است و هم قبلا از آن استفاده شده است را به کار گیریم هرچند این انتخاب توسط سازمان مرکزی و قرارگاه امنیت غذایی هم تایید شده است.
زهره‌ای گفت: بعضی فروشگاه‌ها متقاضی و پیگیر هستند که این کار را انجام دهند و بعضی هم در پاسخ به دعوت ما اعلام کردند که تمایلی به انجام این کار ندارند و با ذکر دلایلی، از جمله این که چون کارمزدی بابت ارسال کالا به درب منزل به آنها پرداخت نمی‌شود، لذا مقرون به صرفه نیست.
فروش اقلام ضروری به‌صورت اینترنتی در استان
مدیر کل تعاونی روستایی استان اعلام کرد: از فروشگاه رفاه خواسته‌ایم که کل استان را پوشش دهد و در شهرستان‌هایی که فروشگاه رفاه وجود ندارد به فکر زدن شعبه‌ای در آن‌ها باشد و چنانچه این مهم محقق نشود ناچاریم به دنبال عقد قرارداد با فروشگاه دیگری باشیم.
 
🔹انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی استان، هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای که کمترین بار مالی را برای مردم داشته باشد اقدام تا تمامی اقلام اساسی با قیمت مصوب و توزیع رایگان انجام و کالاهای ضروری مثل روغن، برنج، مرغ، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، لبنیات گوشت و... با حذف واسطه‌گری و تسهیل در دسترسی محصولات غذایی و جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی، در اختیار مردم قرار گیرد.
 
گفتگو فاطمه دارابی- پایگاه خبری یافته
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا