یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روابط عمومی اداره کل اطلاعات لرستان از متلاشی شدن یک باند بزرگ فساد اقتصادی در این استان خبر داد.

به گزارش يافته‌، در آخرین روزهای سال 91 و در پی اطلاع‎رسانی به‎موقع مردم به ستاد خبری اداره کل اطلاعات لرستان، با ابتکار عمل سربازان گم‌نام امام زمان(عج)، باند بزرگ توزیع خارج از شبکه که با جعل حواله پس از واردات نهاده‎های دامی با ارز مرجع اقدام به توزیع آن در بین دلالان و فروش در بازار سیاه می‎کرد، کشف و متلاشی و اعضاي آن به پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال رشوه به کارکنان امور دام و کسب 50 تا 60 میلیارد ریال مال نامشروع اعتراف کردند.

با پی‌گیری و اقدامات اطلاعاتی سربازان گم‌نام امام زمان(عج)، عوامل ارتشاء جعل حواله، عرضه خارج شبکه نهاده‎های دامی در معاونت امور دام لرستان شناسایی و با حکم دستگاه قضایی 10 نفر از عوامل این باند متشکل از مسوول تامین و توزیع نهاده‎های دامی، مسوول فروش، 7 نفر از افراد واسطه و عامل جعل حواله دستگیر و روانه زندان شدند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط اداره کل اطلاعات لرستان، تخلفات سیستمی و سازمان یافته اعضای باند موجب شده تا نهاده‎های دامی خریداری شده از کشورهای آرژانتین، برزیل، اکراین و هند که با ارز مرجع وارد کشور شده و باید در راستای حمایت از تولید، هر کیلو 9 هزار ریال به دست دام‌داران و کشاورزان برسد اما با توزیع بین دلالان و واسطه‎ها خارج از سیکل قانونی با قیمت هر کیلو 13 تا 16 هزار ریال به فروش می‎رساندند.

این اقدام باند فساد اقتصادی موجب شد تا دام‌داران لرستانی در سال گذشته و در فصل سرما بیش از هر زمان دیگر به نهاده‎های دامی نیاز داشتند با افزایش بیش از حد انتظار قیمت مصرف کننده نهاده‎های دامی روبه‌رو شوند و در نهایت اقدامات غیرقانونی این باند عامل اصلی گرانی و افزایش قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان در این استان شود.

بر پایه این گزارش در سال 91، ميزان 33 هزار تن سویا، 17هزار تن ذرت و 1800 تن جو توسط اداره کل پشتیبانی امور دام لرستان توزیع شده که بر اساس بررسی اسناد و مدارک موجود به دلیل تبانی، ضعف مدیریت و عدم نظارت مسوول مربوطه 17 هزار تن سویا (حدود 50 درصد) و 5 برابر سال90 در بازار سیاه بین واسطه‎گران توزیع شده است.

همچنین در بازرسی از 2 واحد باربری شهر خرم‎آباد مشخص شد در شرایطی که عمده دام‌داران و کشاورزان استان از وجود نهاده‌‎های دامی یارانه‎ای بی‎اطلاع و نسبت به تهیه آن در مضیقه بودند، ميزان 9 هزار تن (یک سوم) از سهمیه استان به استان‎های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی، قم، اصفهان، خوزستان، قزوین، همدان، ایلام و مرکزی منتقل شده است.

اين اقدامات موجب اخلال در بازار استان و وارد شدن لطمات شدید به بخش تولید، دام و طیور استان در سال گذشته شد كه با اقدام سربازان گم‌نام امام زمان(عج) جلوي مفسدان گرفته شد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا