یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار با منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اظهار داشت: بار سنگینی به دوش کشیده‌اید اما به توانایی، شجاعت و تعهد شما ایمان دارم.
به گزارش روابط عمومی کانون؛ حجت والیزاده در این جلسه با تبریک مجدد به دکتر مجید دریکوند گفت: خوشحالیم از اینکه شما به عنوان عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با اعتماد مردم به شورای اسلامی شهر خرم‌آباد راه یافته‌اید و آن را به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: شهرداری با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که بزرگترین و مهم‌ترین آن‌ها مشکلات مالی این نهاد است.
والیزاده تصریح کرد: عدم شفافیت مالی و وجود دلالی در حیطه‌ی پرداخت مطالبات پیمانکاران چالش بزرگی است که شهرداری با آن مواجه است و امیدواریم با به کارگیری یک نیروی متخصص و متعهد این مشکلات برای همیشه برطرف شود و حاصلش آبادانی شهر باشد.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اصلاح مشکل یاد شده بیان داشت: فرهنگ‌سازی و استفاده از نقش بی‌بدیل رسانه‌ها هم در زمینه‌ی شفاف‌سازی و هم تقویت مطالبه‌گری عمومی می‌تواند تعیین‌کننده و راهگشا باشد.
حجت والیزاده با بیان اینکه در حیطه‌ی ارزیابی املاک در مناطق مختلف شهرداری نارضایتی‌هایی وجود دارد، عنوان داشت: تامین حقوق کارکنان شهرداری و پرداخت مطالبات پیمانکاران هم از دیگر چالش‌هاست و ریشه‌ی آن نبود درآمدهای پایدار شهرداری است که ضرورت دارد یک بار و برای همیشه برای آن چاره‌جویی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از راهکارهای برطرف نمودن مشکلات مالی و درآمدی شهرداری استفاده از عوارض ارزش افزوده مالیاتی است که راهکار تقویت و افزایش آن هماهنگی و همراهی نمایندگان استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته در مجلس برای اصلاح قانون در این زمینه است.
والیزاده در همین رابطه گریزی به گذشته زد و افزود: در زمان جنگ که دولت سرمایه‌گذاری اقتصادی کلان انجام می‌داد لرستان با این توجیه که در تیررس موشک‌ و بمب دشمن است از آن محروم گردید و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ عمدتا در مناطق مرکزی کشور صورت گرفت.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان بیان داشت: پس از جنگ و رسیدن کشور به آرامش، نوبت به سرمایه‌گذاری دولت در استان‌های آسیب‌دیده از جنگ بود که تصویب سیاست‌های اصل 44 و خصوصی‌سازی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس آن دولت از سرمایه‌گذاری منع گردید.
حجت والیزاده تصریح کرد: مساله به همین جا ختم نمی‌شود و پس از آن هم به وضع قوانین مالیات‌های مستقیم بر مشکلات استان‌هایی چون لرستان افزوده می‌شود؛ چرا که بر اساس اصل 132 این قانون، معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی و اقتصادی که در شعاع 30 کیلومتری شهرها هستند برداشته شد، این در حالی است که اصولا در اطراف شهرهای استان‌های کمتر توسعه یافته زیرساخت‌های اولیه هم برای ایجاد این واحدها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه دلیل وضع این ماده‌ی قانونی اشباع استان‌های توسعه‌یافته و ترغیب و تشویق آن‌ها به فاصله گرفتن از شهرها بود، افزود: در واقع از این قانون هم استان‌های کمتر توسعه‌یافته‌ای چون لرستان نه تنها طرفی نبستند که زیان هم کردند.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مسائل به همین جا ختم نشد، اظهار داشت: از سال 1388 با شکل گیری قانون مالیات ارزش افزوده، از 9 درصد اختصاص یافته 3 درصد سهم شهرداری‌ها شد که بر اساس قانون در هر استان به شهرداری‌های آن استان اختصاص می‌یابد.
حجت والیزاده تصریح کرد: متاسفانه سهم ارزش افزوده استان‌های کمترتوسعه یافته با توجه به عدم سرمایه‌گذاری‌های کلان در گذشته بسیار ناچیز است که با اجرای این قانون هم ظلم مضاعفی به این استان‌ها شد و به نابرابری اقتصادی دامن زد.
وی افزود: در حال حاضر آنچه که از آن به عنوان یک راهکار مناسب می‌توان یاد کرد، کمک به اصلاح این قانون در مجلس است تا بر اساس آن عوارض ارزش افزوده به صورت ملی تجمیع و به صورت عادلانه میان استان‌های مختلف توزیع شود؛ چرا که صنایع مادر و سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در برخی استان‌های توسعه‌یافته نه با بودجه‌ی آن استان‌ها که با بودجه‌ی ملی انجام شده و متعلق به همه‌ی مردم ایران است.
 
منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد:
این بار رای مردم هوشمندانه‌تر و منطقی‌تر از همیشه بود
منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم در این دیدار اظهار داشت: این بار رای مردم هوشمندانه‌تر و منطقی‌تر از همیشه بود.
دکتر مجید دریکوند گفت: با وجود اوضاع نامناسب اقتصادی و معیشتی و نارضایتی‌هایی که در این زمینه وجود داشت، مردم مثل همیشه پای کار آمدند و امیدوارم لیاقت این اعتماد و همراهی را داشته باشم.
وی با تاکید بر اینکه ممکن است این آخرین فرصت برای ترمیم اعتماد مردم برای مشارکت باشد، افزود: کار دشواری پیش رو داریم و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم ناامید شوند.
دریکوند تصریح کرد: مطالبات و مشکلات انباشته‌ی شهرداری بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس حق هیچ اشتباهی نداریم.
منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان داشت: حساب ویژه‌ای روی شهروندان وظیفه‌شناس و دلسوز شهر و خبرنگاران که چشم بینای جامعه هستند، باز نموده‌ایم و امیدواریم با آغاز به کار شورای جدید در 14 مردادماه، هر روز این تعامل نمود بیشتر و پررنگی‌تری داشته باشد.


 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا