عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه متأسفانه لایحه بودجه تغییرات چندانی نداشته است، گفت: توجه به چرخه تولید و قطع دست رانت خوران از اصولی است که مجلس از آن کوتاه نخواهد آمد.
به گزارش یافته، مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به بازگشت لایحه بودجه از جانب دولت به مجلس، اظهار کرد: تأکید اکثریت نمایندگان مجلس بر این است که لایحه بودجه باید بر اساس احکام کلی که موردقبول و تصویب مجلس است، تنظیم شود که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد لایحه بودجه بازگشتی از دولت، تغییرات محسوسی با لایحه اولیه نداشته است.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً مجلس بر نظر خود اصرار می‌ورزد، افزود: مجلس توجه به اقشار محروم، کاهش فاصله طبقاتی، رفع تبعیض از بودجه و حمایت از معیشت مردم را از اصول اصلی خود برای اصلاح لایحه 1400 می‌داند.
وی همچنین توجه به چرخه تولید و قطع دست رانت خوران از ارز دولتی را از دیگر اصول مجلس برای اصلاح لایحه 1400 برشمرد و گفت: احساس می‌شود دولت در این مدت اصلاح جدی روی لایحه بودجه انجام نداده و موارد مدنظر نمایندگان مجلس در لایحه بازگشتی اصلاح نشده است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس در این فرصت باقی مانده تلاش خواهد کرد که موارد مذکور را در لایحه بودجه لحاظ کند.