رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه باید مکتب حاج قاسم به نسل‌های جوان منتقل شود گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب عاشورا است و انتقال آن به نسل‌های بعدی مهم و ضروری است.
به گزارش یافته، محمد رزم ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان پل‌دختر با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی باید به نسل‌های جوان منتقل شود گفت: این مکتب برگرفته از مکتب عاشورا است و انتقال آن به نسل‌های بعدی مهم و ضروری است.
وی ادامه داد: حاج قاسم مرد نبردهای سخت و قدرتمندترین ژنرال دنیا بود که به عنوان سرباز ولایت خدمت می‌کرد و در دست‌نوشته‌هایش به لر بودن خود اشاره می‌کند و بر دل همه مردم احاطه داشت به طوری که ملت ایران در تشییع پیکر ایشان از زحمات سیدالشهدا مقاومت تجلیل کردند و استکبار از وجود حاج قاسم و امروز از نام این چهره مقاومت هراس دارد.
 
مختومه شدن 6 هزار پرونده در استان
رزم با اشاره به این که طی 9 ماهه امسال بیش از 6 هزار 631 پرونده در استان لرستان تشکیل که 6 هزار و 766 پرونده مختومه شده است.
رزم با تاکید بر اینکه حقوق عامه در پل‌دختر مورد کم‌لطفی قرار گرفته است بیان کرد: بر اساس قانون اساسی صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال از وظایف قوه قضائیه است که خدشه به این حقوق باعث سلب منفعت از قبیل انفال، معادن، استانداردهای اجباری و محیط‌زیست برای بخشی از مردم می‌شود و دادستان با همکاری رئیس دادگستری شهرستان نسبت به احقاق حقوق عامه در شهرستان اقدام کنند.
وی بیان کرد: تجمع فاضلاب و مشکلات مردم، بازسازی راه‌های تخریبی بر اثر سیلاب، نبود دوربین پایش جهت پیشگیری از تخلفات، به‌رغم سبزیجات و باغات، نبود میدان میوه و تره‌بار در شهرستان، فاصله مسافتی ۹۰ کیلومتری آزادراه با اولین پاسگاه انتظامی، ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در اولویت فعالیتی دستگاه قضایی قرار گیرد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان تصریح کرد: قطع درخت و قاچاق زغال باید در شهرستان مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد، زوال درختان بلوط بر اثر بیماری و قطع درختان از دیگر چالش‌های شهرستان پل‌دختر است که باید توجه جدی بر رفع آن‌ها صورت گیرد و همچنین مسائل و مشکلات پسا سیلاب در فهرستی نوشته شود.
رزم با اشاره به سیل‌خیز بودن پل‌دختر افزود: سیل‌خیز بودن پل‌دختر یک چالش و دیواره ساحلی داخل شهر مانع نگرانی است و باید در دره‌های بالادست آبخیزداری صورت گیرد.
وی با اشاره به وضعیت پرونده‌های دستگاه قضایی در پل‌دختر بیان کرد: دادگستری پل‌دختر در خصوص دیدار چهره به چهره با مردم، کاهش پرونده معوقه، تشکیل شورای حفاظت از آب و منابع طبیعی و ملی، حمایت از سرمایه‌گذاری جهت جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، شورای پیشگیری از جرائم برنامه‌ریزی نماید.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه با اخلال گران اقتصادی برخورد جدی می‌شود گفت: دستگاه قضایی جهت حفظ نظام با مخلان نظام و امنیت برخورد جدی می‌کند و نباید اجازه تضییع بیت‌المال داده شود.




بخوانید:

رئیس جدید دادگستری پلدختر معرفی شد