مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان گفت همه‌ی کوهنوردان کاملاً صحیح و سالم هستند و خوشبختانه هیچ فردی آسیب ‌ندیده است.
به گزارش یافته، صارم رضایی عصر در توضیح این خبر گفت: روز پنجشنبه پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان دال بر مفقود شدن ۵ نفر کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه بلافاصله جمعیت هلال‌احمر شهرستان دورود با هماهنگی هیئت کوهنوردی آن شهرستان تشکیل یک تیم امدادی مجهز به تجهیزات امداد و نجات کوهستان نمود و پس از بررسی شرایط جوی به منطقه موردنظر حرکت کردند و پس از ۵ ساعت جستجو موفق شدند افراد گم‌شده را پیدا کنند.
رضایی در ادامه افزود: تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک‌های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و از مسیر ارتفاعات اشترانکوه مشرف به روستای درب آستانه افراد مفقود شده را به پایین‌دست هدایت نمودند.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان در پایان گفت: مردم از صعودهایی زمستانه به مناطق کوهستانی بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی استان پرهیز و تا سر حد امکان مجهز به تجهیزات مناسب کوهستان باشند و در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی به‌صورت ٢۴ ساعته با تلفن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان لرستان تماس حاصل فرمایند.