سرپرست مخابرات منطقه لرستان گفت: مرحله دوم پروژه فیبر نوری خرم‌آباد به پل‌دختر تکمیل و این طرح اجرایی شد.
به گزارش یافته، سید محمد قاسمی چهارشنبه 19 آذرماه با اعلام این خبر اظهار داشت: فیبر نوری شهرستان خرم‌آباد به پل‌دختر از پروژه‌های USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابرات روستایی و پیاده‌سازی دولت الکترونیک اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا با اجرای ۱۲ هزار و ۲۴۱ متر فیبر نوری از روستای احمدآباد تا روستای دهلیجٰ، مسیر انتقال مراکز مخابراتی و سایت‌های تلفن همراه اپراتورها به شبکه فیبر نوری استان متصل شد.
قاسمی تصریح کرد: با اجرای این طرح، امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنان روستاهای تحت پوشش مهیا شده است.
عملیات اجرایی فیبر نوری مسیر خرم‌آباد به پل‌دختر با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان و پوشش بیش از ۲۴۰ روستا تحت شبکه‌های پرسرعت اجرایی شده است.
بیش از یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستاها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.