از ظهر شنبه 15 شهریورماه برخی منابع خبری از استعفا محمد شریفی مقدم» شهردار خرم‌آباد خبر دادند.
زهرا نظری عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با مهر با تأیید استعفای «محمد شریفی مقدم» شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: ایشان استعفای خود را به رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ارائه داده است.
وی عنوان کرد: خبر استعفای ایشان صحت دارد و ما هم بررسی این موضوع را در دستور کار جلسه فردا یکشنبه در شورای اسلامی شهر خرم‌آباد قرار داده‌ایم.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: احتمال پذیرش استعفای شهردار از سوی اعضای شورای شهر بسیار زیاد است چرا که اعضای شورا از عملکرد شهردار خیلی ناراضی هستند.
ساعتی بعد رستم کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در رابطه با استعفای محمد شریفی مقدم شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: چند روز است که شهردار خرم‌آباد نامه استعفای خود را به شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ارائه داده است.
وی افزود: اعضای شورای شهر خرم‌آباد نیز به این نتیجه رسیدند که موضوع استعفای شهردار را موردبررسی قرار دهند.
سخنان رستم کوشکی و زهرا نظری اعضاء شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در حالی در اکثر رسانه‌ها و فضای مجار منتشر شد که ساعتی قبل افشین چگنی، رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری خرم‌آباد، با انتشار پستی در اینستاگرام استعفای شهردار را تکذیب کرد و گفت که این شایعات صحت ندارد و شهردار و مجموعه‌ی شهرداری خرم‌آباد با قدرت کار خود را انجام می‌دهند. وی از مخاطبان و مردم خواست تا به این شایعات دامن نزنند.

تایید و تکذیب خبر استعفا شهردار مرکز استان در حالی همچنان در جامعه رسانه‌ای استان مطرح است که برخی منابع از ارائه استعفا توسط شهردار طی هفته‌های گذشته و در زمان طرح استیضاح خبر می‌دهند.
با این تفاصیل باید منتظر ماند که جلسه یکشنبه 16 شهریورماه برگزار شود تا مشخص شود که آیا استعفای شهردار در اختیار شورا قرار گرفته شده و طرح خواهد شد و یا این موضوع شایعه است.
شایان ذکر است محمد شریفی‌مقدم» که از کارکنان شهرداری خرم‌آباد است از شهریورماه 98، با آراء اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به عنوان شهردار خرم‌آباد تعیین شده بود.
پیش از وی "وحید رشیدی" از دوم شهریورماه 96 به‌عنوان شهردار خرم‌آباد انتخاب و جایگزین «یحیی عیدی بیرانوند» شده بود .