مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: در نواحی یک و دو خرم‌آباد و 7 منطقه استان حضور فیزیکی دانش آموزان در هفته اول بازگشایی مدارس منتفی خواهد بود.
به گزارش یافته، نخعی در تشریح جزییات کامل اعلام وضعیت بازگشایی مدارس گفت: برابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان‌ها و مناطق لرستان از نظر درگیری با ویروس کرونا به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است.
وی شهرستان چگنی و مناطق سپیددشت و ویسیان را در وضعیت سفید اعلام کرد و افزود: مدارس این مناطق از 15 شهریورماه با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی بازگشایی شده و دانش آموزان بر سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد.
نخعی ادامه داد: 11 منطقه آموزشی شامل ازنا، پل‌دختر، معمولان، بروجرد، اشترینان، دورود، سیلاخور، کوهدشت و کوهنانی و طرحان و رومشکان در وضعیت زرد قرار دارند و دانش آموزان این مناطق گروه‌بندی‌شده و هر روز گروهی از دانش آموزان بر سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد. در این مناطق کلاس‌ها برای هر گروه سه روز در هفته برقرار بوده و پروتکل‌ها به‌طور کامل انجام خواهد شد.
وی تعامل و ارتباط مستمر والدین این مناطق با مدیران مدارس را ضروری دانست و افزود: والدین حتماً پیام‌های مدرسه را تا قبل از روز شنبه 15 شهریورماه، دریافت نموده تا از چگونگی نوبت‌بندی فرزندانشان اطلاع حاصل کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش ادامه داد: بخشی از مباحث به شکل حضوری و بخشی دیگر از طریق شبکه شاد تدریس خواهد شد.
 نخعی 9 منطقه آموزشی شامل نواحی یک و دو خرم‌آباد، زاغه، بیرانشهر، الیگودرز، زز و ماهرو، الشتر، نورآباد و منطقه کاکاوند را در وضعیت قرمز اعلام کرد و افزود: کلاس‌ها در این مناطق حضوری برگزار نخواهد شد.
وی در ادامه تدریس حضوری در مناطق دورافتاده و عشایری مناطق قرمز را به تشخیص شورای مدارس و رعایت پروتکل‌ها بلامانع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص نگرانی برخی خانواده‌ها و احتمال ممانعت آن‌ها برای حضور در مدرسه گفت: ما حضور دانش آموزان را الزامی نمی‌کنیم و تشخیص نهایی را به خانواده‌ها واگذار می‌کنیم، اما لازم است این خانواده‌ها مراقب آموزش مجازی فرزندانشان بوده و حتماً با مدرسه تعامل و ارتباط لازم را برقرار کرده و از جزییات آموزش، مدیران مدرسه را آگاه کنند.
نخعی در پایان بر اولویت سلامت بر آموزش تاکید کرد و از دانش آموزانی که احتمال دارد مبتلا به ویروس کرونا شده و یا حتی به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا باشد نیز خواست که از حضور در مدرسه خودداری کنند.
 

وضعیت بازگشایی مدارس لرستان به تفکیک مناطق مشخص شد+ فیلم