معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: به ۲۵ هزار کارگاه تولیدی خسارت‌دیده از بیماری کرونا در استان، تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.
به گزارش یافته، احد عبدالهی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با دستور کار کمک به واحد‌های تولیدی و افراد خسارت‌دیده از بیماری کرونا برگزار شد، اظهار داشت: دستورالعمل‌های کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در جهت کمک به واحد‌های تولیدی بوده و لازم‌الاجراست.
وی با اشاره به‌ ضرورت کمک به خسارت دیدگان از ویروس کرونا تصریح کرد: حدود ۳۵ هزار نفر در قالب ۲۵ هزار واحد تولیدی خسارت دیده از کرونا در استان شناسایی شده‌اند که به آن‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.
معاون استاندار لرستان افزود: اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت به این واحدها در نظر گرفته شده و به افراد دارای مجوز کسب و کار و کد بیمه‌ای که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند تعلق خواهد گرفت.
عبدالهی خاطرنشان کرد: در مرحله اول کارگاه‌های تولیدی با ظرفیت نیروی کمتر از ۵۰ نفر از تسهیلات استفاده می‌کنند و در مرحله بعد کارگاه‌هایی با تعداد بیشتر از ۵۰ نفر نیرو و یا افرادی که در زمان ثبت‌نام با مشکل مواجه شده‌اند، معرفی خواهند شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه ۱۶ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی‌شده است، گفت: تاکنون ۱۰ درصد از افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به ۲۵ هزار کارگاه تولیدی خسارت‌دیده از کرونا در استان