نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: برای تحقق اهداف مهمی مانند عدالت، منافع ملی، مصالح عمومی، مبارزه و جلوگیری از بروز فساد، حفظ شان مجلس و جایگاه نمایندگی، شفافیت آرا نمایندگان لازم است.
مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت: در زمینه شفافیت آرای نمایندگان باید به 2 نکته توجه داشته باشیم، یکی اصل شفافیت و دیگری مطلق یا مقید بودن شفافیت است.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل شفافیت در مجلس باید وجود داشته باشد، بیان کرد: نمایندگان مجلس، وکلای مردم هستند و طبیعتاً مردم باید از تصمیمات مجلس شورای اسلامی اطلاعات لازم را داشته باشد و علاوه بر نظارت‌هایی که خود مجلس ایجاد می‌کند، نظارت‌های عمومی نیز باید بر نمایندگان وجود داشته باشد.
وی افزود: باید توجه داشت که در برخی موارد عقل و شرع حکم می‌کند وجود شفافیت می‌تواند آسیب‌های دیگری را به دنبال داشته باشد؛ یعنی در بعضی مواقع بین مزایا و معایب شفافیت، معایب آن بیشتر است که در این شرایط خاص و استثنایی می‌توان قیودی را به شفافیت آرا نمایندگان وارد کرد.
ویس‌کرمی با طرح این سوال که آیا شفافیت آرا نمایندگان ارزش ذاتی دارد یا عرضی؟ گفت: طبیعتا شفافیت ارزش ذاتی ندارد بلکه برای تحقق اهداف مهم‌تری مانند عدالت، منافع ملی، مصالح عمومی، مبارزه و جلوگیری از بروز فساد، حفظ شان مجلس و جایگاه نمایندگی، شفافیت لازم است.
این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعتا با این قیدها شفافیت مقید می‌شود اما هرچه قیدها بر شفافیت کمتر باشد و عملکرد اطرافیان وکلای ملت و آرا و رفتار نمایندگان از شفافیت بیشتری برخوردار باشد، قطعا شفافیت آرا نمایندگان برای رسیدن به اهداف مجلس اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
 
وی افزود: اگر بخواهیم شعاری صحبت کنیم، می‌گوییم شفافیت در همه امور باید وجود داشته باشد، اما این موضوع نه محقق شده و نه محقق خواهد شد، کسی هم به این موضوع عمل نکرده و نخواهد کرد.
ویس‌کرمی اظهار داشت: معتقدم شفافیت باید حداکثری باشد یعنی تا جایی که به آرمان‌ها آسیب نرسد از شفافیت بهره برد و نمایندگان نیز باید به‌صورت شفاف عمل کنند.