نماینده سلسله و دلفان گفت: شهرستان نورآباد در استان لرستان منطقه پایلوت محرومیت‌زدایی توسط بنیاد مستضعفان معرفی می‌شود.
به گزارش یافته، یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در جمع مردم شهرستان دلفان گفت: عقب‌ماندگی تاریخی و عدم توسعه پایدار مردم دلفان و لرستان به دلیل سوء مدیریت‌های دولت‌های گذشته، عدم پیگیری و مطالبه گری جدی نمایندگان در ادوار گذشته بوده و این به مقطع خاصی خلاصه نمی‌شود و امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های شبانه‌روزی این محرومیت‌ها را به حداقل برسانیم.
وی تصریح کرد: مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی و عزم خود را برای مبارزه با فساد و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جزم کرده تا با توزیع عادلانه ثروت در کشور، مشکلات عدیده این روزهای ایران اسلامی با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا را به حداقل برسانیم.
ابراهیمی افزود: دغدغه اصلی بنده مبارزه با فساد در سیستم دولتی و رفع محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های سلسله و دلفان بوده و شایسته گزینی و ارزیابی شاخص‌ها و پارامترهای مدیریتی برای حضور مدیران شایسته قطعاً در نظر گرفته می‌شود و با مدیران آمار ساز و مدیرانی که روحیه خدمتگزاری و توان خدمت به مردم را ندارند به‌شدت برخورد خواهیم کرد.
یحیی ابراهیمی با اشاره به پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی خود در این مدت اندک حضور در بهارستان با اشاره به محرومیت‌ها و مشکلات حاد شهرستان دلفان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.
وی افزود: با پیگیری‌ها در حوزه راه 360 کیلومتر تسریع راه در دلفان صورت گرفته و با اشاره به مشکلات حوزه مخابرات با پیگیری و مساعدت مدیرکل مخابرات 11 دستگاه بی تی ار برای پوشش تلفن همراه در شهرستان دلفان نصب‌شده و در حوزه آب و مشکلات دو سد تاج امیر و ده پهلوان با پیگیری‌های صورت گرفته 5 میلیارد از محل اعتبارات ملی و 13 تا 18 میلیارد از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبارشده تا مشکلات مالی این سدها رفع شود.
نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد: با راه‌اندازی سد ده پهلوان 1500 هکتار از اراضی دیم دشت خاوه مورد آبیاری قرا می‌گیرد و بخشی از آب شرب مردم دلفان هم تأمین خواهد شد.
نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان گفت: خوشبختانه مشکلات ایستگاه پمپاز اسماعیل‌آباد با همکاری شهرداری دلفان رفع شده در حوزه بهداشت و درمان با توجه به مشکلات حاد و عدم امکانات مناسب بهداشتی و پزشکی در بیمارستان، با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری برای تهیه سی‌تی‌اسکن و ام آر ای برای اولین بار در دلفان و ارسال داروهای مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا هستیم.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات روشنایی در دلفان و کاکاوند 500 تیر برق روشنایی با مساعدت مدیرکل توزیع برق استان و شهرستان نصب‌شده تا در این حوزه هم مشکلات را به حداقل برسانیم.
 وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دلفان با ضریب محرومیت 9 درصدی از نظر شاخص‌های محرومیت، فقر و فلاکت محروم‌ترین شهرستان استان لرستان بوده با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان رایزنی و جلسات بسیار مثبتی داشته تا با حضور بخش خصوصی در این شهرستان و کار جهادی این محرومیت‌ها در دلفان را به حداقل رسانده تا این شهرستان را به‌عنوان پایلود محرومیت در استان معرفی کرده تا با حضور بخش خصوصی قوی و سرمایه‌گذاری در کلیه حوزه‌ها محرومیت ر ا ریشه‌کن کنیم.
وی با اشاره به نقش حمایتی کمیته امداد امام برای رفع محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با دکتر بختیاری رئیس سازمان کمیته امداد جلسات بسیار مثبت و قابل‌توجهی برگزار شده و این نهاد حمایتی برای رفع محرومیت و اشتغال‌زایی در این شهرستان محروم قول‌های مساعدی داده است.
وی با اشاره به محرومیت‌های تاریخی در استان لرستان و شهرستان دلفان تصریح کرد: متأسفانه بر اساس شاخص‌ها و آمارها لرستان کیلومترها از شاخص‌های توسعه عقب بوده و مرکز استان خرم‌آباد به‌عنوان تنها مرکز استانی که از مرکز ریلی و سیستم حمل نقل ریلی محروم بوده و سال‌هاست با سوء تدبیرها کریدور حمل و نقل ریلی از جنوب به شمال غرب قطع‌شده و از ریل توسعه عقب ‌مانده است.
وی با انتقاد از نبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناسب در استان لرستان افزود: متأسفانه در لرستان یک دستگاه آنژیوگرافی و یک بیمارستان سوختگی وجود ندارد و مردم لرستان با توجه به برخی مشکلات و معضلات اجتماعی و آمارها و شاخص‌های بالا در بحث سوختگی باید در استان‌های هم‌جوار یا متمول برای درمان حضور داشته باشند که این خود از آفت‌های توسعه و مشکلات تاریخی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است و امیدواریم بتوانیم با رایزنی با مسئولان این مشکلات تاریخی را به حداقل برسانیم.
ابراهیمی افزود: توزیع بودجه در مجلس با توجه به لابی‌گری صورت گرفته و علیرغم همه پتانسیل ه و ظرفیت‌ها بر اساس شاخص‌ها لرستان، سلسله و دلفان سال‌هاست از عقب مادگی تاریخی رنج‌برده و این حاصل عدم کار آیی مدیران دولتی و وکلای مردم بوده که برای جبران آن مجمع نمایندگان استان با همدلی و وفاق در صدد رفع آن خواهیم بود و برای رسیدن به محور توسعه مردم هم باید وکلای خود را همراهی کنند.
وی در پایان با اشاره اینکه هدف اصلی خود را سود و رسیدن به شرایط مطلوب مردم از جایگاه ظرفیت علمی خود عنوان کرد و برای ورود و تلاش برای محرومین زدایی با جلسات مختلف با وزرا و مدیران برای رفع موانع توسعه در کلیه حوزه‌ها کشاورزی راه‌ها، رفع مشکلات جوانان تحصیل‌کرده، ارتقا سیستم بهداشتی و درمانی در سلسله و دلفان، حضور بخش خصوصی قوی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و...عنوان کرد.
 
 خبر: محمود داودی نژاد

نورآباد شهرستان پایلوت لرستان در محرومیت‌زدایی توسط بنیاد مستضعفان